Serie schakelen van potfilters
Re: Serie schakelen van potfilters
oh ja duidelijk biancab er zit dus gat aan de onderkant 
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
Je kan hem ook vullen met bioballen of filtermatten, denk dat je daar het voordeligst mee uit bent.
-
Wildcaught Heckel
- 0-200

Of je rijd naar Zoozajac en haalt daar 20kg siporax voor 5 tientjes, heb je gelijk genoeg voor 10 filters
Ik heb bij mij ook idd het laatste filter actief, omdat anders de pomp teveel weerstand ondervind van de andere filterpotten in mijn ogen.
Ik heb bij mij ook idd het laatste filter actief, omdat anders de pomp teveel weerstand ondervind van de andere filterpotten in mijn ogen.
Het houden van Discus is geen hobby, het is een Passie...
Dat is niet duur nee, en 20 kilo is een berg hoor dat spul weegt bijna niks.
-
Wildcaught Heckel
- 0-200

Pin me er niet op vast, maar het is iig stukken goedkoper als de echte siporax. 
-
Rob Bosman
makelijk als je de catalogus van zoo zajak in huis hebt
Dat spul heet Zacomax 400 gram 7,99 of 2 kilo 34,49
maar hij heeft ook keramik filterpijpjes 1 ltr 4,49, 10 ltr 31,99 of 50 ltr 118,99
Dat spul heet Zacomax 400 gram 7,99 of 2 kilo 34,49
maar hij heeft ook keramik filterpijpjes 1 ltr 4,49, 10 ltr 31,99 of 50 ltr 118,99
Interessant draadje.
Maar als je toch al 2 filters heb, wat is het bezwaar om ze apart aan te zetten?
Het voordeel is dan dat je 2 instroom punten heb net als de Eheim 2080 en zo misschien wat beter kan verdelen. Uitstroom kan ook lekker verdeeld worden en als er 1 uitvalt, blijf je toch de ander de hebben.
Maar als je toch al 2 filters heb, wat is het bezwaar om ze apart aan te zetten?
Het voordeel is dan dat je 2 instroom punten heb net als de Eheim 2080 en zo misschien wat beter kan verdelen. Uitstroom kan ook lekker verdeeld worden en als er 1 uitvalt, blijf je toch de ander de hebben.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Je veel stroming en hogere kosten zou ik zeggen, het draadje gaat puur over meer filteroppervlak niet zozeer om meer filtercappaciteit.
Stroming hoeft geen probleem te zijn, zat manieren (zeker met buitenfilters) om ze te regelen.
Wat noem je hogere kosten? Een kleine buitenfilter draait op gemiddeld 8 watt.
Of deze opstelling puur bedoeld is om meer filteroppervlakt te krijgen.... zal ik het wel weer niet goed gelezen hebben, maar zie vaak dat dan in de ene bijna alleen maar watten zitten om bv zweefvuil als eerste op te vangen.
Als dit de doelstelling zou zijn, dan lijkt me apart aanzetten ook niet verkeerd en dan de uitstroom ipv helemaal onder in de hoek te doen, meer in het midden van zijruit te hangen.
Wat noem je hogere kosten? Een kleine buitenfilter draait op gemiddeld 8 watt.
Of deze opstelling puur bedoeld is om meer filteroppervlakt te krijgen.... zal ik het wel weer niet goed gelezen hebben, maar zie vaak dat dan in de ene bijna alleen maar watten zitten om bv zweefvuil als eerste op te vangen.
Als dit de doelstelling zou zijn, dan lijkt me apart aanzetten ook niet verkeerd en dan de uitstroom ipv helemaal onder in de hoek te doen, meer in het midden van zijruit te hangen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Wildcaught Heckel
- 0-200

Gaat meer over het vergroten van je filtervolume zonder hiervoor een werkende, meestal dure pomp aan te schaffen.
Ook dient het aaneen schakelen om het zweefvuil weg te vangen voordat het door het filter komt waar de biomassa inzit, zodat deze zoveel mogelijk met rust gelaten kan worden en ze bakkies behouden blijven.
Ook dient het aaneen schakelen om het zweefvuil weg te vangen voordat het door het filter komt waar de biomassa inzit, zodat deze zoveel mogelijk met rust gelaten kan worden en ze bakkies behouden blijven.
Yep dit is waar het om gaatWildcaught Heckel schreef:Gaat meer over het vergroten van je filtervolume zonder hiervoor een werkende, meestal dure pomp aan te schaffen.
120Lx40Hx50D
9 L. multifasciatus
2 N. pulcher 'Daffodil'
2 J. transcriptus
5 S lucipinnis
9 L. multifasciatus
2 N. pulcher 'Daffodil'
2 J. transcriptus
5 S lucipinnis
Dit is een gods geweldig idéé, ik vind hem zoo mooi dat ik hem onder mijn dwergenbak ook ga toepassen!!
Kapotten pompen zijn er zekers nu niet meer te koop op de mp

Kapotten pompen zijn er zekers nu niet meer te koop op de mp
-
Rob Bosman
Als je een pot in de zon zet, kan je er een mangroveplant in doen. Geweldige nitrietvreters...
Klaar om info te spuiten en absorberen!