Wat te doen
Wat te doen
twee van mijn ,visjes net vandaag van de stipjes ziekte af , ik maak het aquarium klaar en verschuif een steentje en een stuk hout ik heb de papagaaivis niet gezien en ik drink een bakkie - kijkt hij mij aan zo van zie je niets. heeft hij een bultje op zijn kop donkerrood wat later aan het bleker worden is zijn kop gestoten denk ik . NU MIJN VRAAG dit wondje gaat dat vanzelf over of wordt het euthanasie Ik heb al voor de zekerheid kruidnagel olie gekocht voor als het fout gaat met hem. 0,5 ml op 1 liter aquarium water en goed mengen daarna de vis-- en na een paar minuten is hij dood . twijfel je aan zijn overlijden is hij in coma ?dan geef je hem nog een diepvries slaapje . ipv het toiletreisje naar het riool . dus wat doe ik hoe behandel je zo 'n diertje? wie denkt er mee? groeten nanny
Re: Wat te doen
mijn advies in dit geval zal zoijn om het gewoon even te laten gaan. maar het wel in de gaten te houden.
over het algemeen kunnen wondjes gewoon genezen, en als de vis verder gezond is zal dit ook wel gebeuren. wel even opletten dat het niet gaat ontsteken ofzo.
je zou even wat voeding kunnen geven waar veel bouwstoffen in zitten zoals diepvries muggenlarven ofzo
over het algemeen kunnen wondjes gewoon genezen, en als de vis verder gezond is zal dit ook wel gebeuren. wel even opletten dat het niet gaat ontsteken ofzo.
je zou even wat voeding kunnen geven waar veel bouwstoffen in zitten zoals diepvries muggenlarven ofzo
idd even in de gaten houden..als hij idd zijn kop heeft gestoten en daarbij wat beschadigd heeft dan gaat dit meestal vanzelf weer over als de vis gezond genoeg is..mocht het plekje gaan ontsteken of er raar uit gaan zien dan horen we het wel weer want dan is het tijd voor behandling.
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Nanny, ik denk niet dat het een mechanische beschadiging,(kop gestoten) is maar een bacteriele infectie.
Laatst gewijzigd door Herman op 13 nov 2008 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
het ging beter met hem maar opeens viel hij toch onverwacht in een diepe slaap jammer!!
maar we hebben wat geleerd. Hij kreeg een nieuw vrouwtje ze kregen samen stip en de rest niet die hadden amandelblad gegeten , hij ook maar de opwinding deed de rest denk ik.
nu ik toch bezig ben --- op marktplaats stond een bericht , wat mij schokte ,iemand kwam terug op zijn werk , een collega ? had chloor in zijn aquarium gedaan. hij vroeg om raad. ik vraag hier wat doe je met zoo - n chloor probleem ? hoe maak je de aqua schoon ? een meedenkertje .groeten nanny
maar we hebben wat geleerd. Hij kreeg een nieuw vrouwtje ze kregen samen stip en de rest niet die hadden amandelblad gegeten , hij ook maar de opwinding deed de rest denk ik.
nu ik toch bezig ben --- op marktplaats stond een bericht , wat mij schokte ,iemand kwam terug op zijn werk , een collega ? had chloor in zijn aquarium gedaan. hij vroeg om raad. ik vraag hier wat doe je met zoo - n chloor probleem ? hoe maak je de aqua schoon ? een meedenkertje .groeten nanny
pfff accuut de vissen in vers water zetten en het gehele aquarium leeghalen en schoonmaken/ontsmeten, planten een tijdje in vers water over kool filter.
ik heb ook nog wel iets grappigs in gedachten voor dat figuur.
Laatst gewijzigd door Herman op 13 nov 2008 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Zullen we hem dan samen een schop verkopen Herman als hij toch bukt. 
Kevin da's afgesproken, ik hoop niet dat íe trouwens 2 meter groot en een kleerkast type is, want hard lopen kan ik niet meer zo goedkevin schreef:Zullen we hem dan samen een schop verkopen Herman als hij toch bukt.
Maar als we hem goed raken, dan heb ik wel een voorsprongetje
dan ga ik wel op hem zitten, komt ie geheid niet achter jullie aan 
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........
GHe ghe ghe, wie niet sterk is moet slim zijn 
en te zwaar 
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........