Hahaha, brillen tekort heren, ik zeg niks ik lach alleen
Zoooo na even plagen, nu serieus.
Wij kijken wat de vissen ons bij de aanschaf gekost hebben, wat ze op marktplaats zo ongeveer kosten en ook natuurlijk voor wie ze zijn
Meestal geven we dan als er mensen komen om jonge visjes te kopen wel wat extra mee als ze dat willen.
Tot nu toe pas 2x een advertentie op marktplaats gezet en er toen achter gekomen dat die 2 soorten absoluut geen vraag naar was in deze regio op dat moment.
Wat wij dan deden was de prijs per stuk erbij zetten maar ook de prijs van 10 vissen en per 10 waren ze dan weer iets goedkoper dan zeg maar 10 x 1 vis (het ging dan wel om scholenvissen).
Maar hoe je het ook wendt of keert, als je geen winkel hebt, mag je blij zijn als je de jonge vissen verkoopt dat je het geld van het voer terug haalt wat ze tijdens het opgroeien opgegeten hebben .
Vooral als je met 200 corydoras aeneus ineens zit en er op dat moment geen vraag naar is

die beesten hebben me de oren van de kop gegeten hahaha.
Ik doe liever een bekende van het forum een plezier ermee dan vreemde, tenzij er op het forum geen vraag naar is, ik kan natuurlijk onmogelijk alles maar laten zwemmen.
Maar ik bied de vissen dus eerst hier aan en dan pas ergens anders.
Bij ons is het kweken ook echt voor de hobby en het gebeurt ook nog wel eens dat we de vissen voor onszelf kweken om de school aan te vullen.
Het is ook super om alles te zien wat er bij het kweken hoort, vanaf het apart zetten tot en met het opgroeien
En het is natuurlijk ook een uitdaging als we een nieuw soort vis hebben om te kijken of het lukt ermee te kweken.
Op zich is het wel handig om de prijzen van de vissen te weten, alleen vraag ik me af of dat wel haalbaar is.
Aangezien de ene winkel veel duurder is dan de andere winkel en dan komen alle hobbykwekers er nog bij, lastig om een prijs neer te zetten als er zoveel verschillen zijn