foto's piepschuim terras. update 19-7 plantjes erin.

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

foto's piepschuim terras. update 19-7 plantjes erin.

Bericht door inadepina »

Afbeelding

links is uit 1 stuk. rechts uit twee stukken, maar dat zie je straks niet meer.
1x tegellijm erop.
Laatst gewijzigd door inadepina op 19 jul 2008 18:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........

PygoMania
0-200
0-200

Re: foto piepschuim terras.

Bericht door PygoMania »

Leuk altijd om die eigen bouwprojectjes te zien!! Laat je ook nog een plaatje kijken als de aquarium af is? :)
i'm the Bengel gotta love me!!!

yvon

Bericht door yvon »

Ik begrijp m niet helemaal.
Op zich lijkt mij dat je de stukken gewoon op de bodem in je bak kunt leggen/plakken, maar waarom heb je er een soort bakjes van gemaakt ?
Is het je bedoeling om daar ook bodem in te doen en dan bodem met plantjes erin ?
Als dat het geval is, heel leuk idee en dan lijkt me dat je alleen de zij randen en het bovenste randje hoeft te bewerken met een kleurtje.
Maar ik denk dat het te ondiep is om plantjes in te kunnen poten, te ondiep voor de wortels.
Vandaar dat ik ook vraag wat nu eigenlijk je bedoeling is.

Het eerste waar ik aan denk als ik de foto zie is 'heel leuk gedaan maar ik zou het binnenste er zoveel mogelijk uithalen zodat in het middendeel de bodem zeg maar weg is, dan zou ik bij de randen een stukje naar binnen toe wat van de bodem laten zitten om dat aan de bodem van de bak vast te kunnen maken met lijm/kit'.
Dan het je de verhoging, maar ook meer diepte in de verhoging zeg maar om er ook plantjes in te kunnen poten.

Of zie ik het verkeerd en heb je hier hele andere bedoelingen mee en hele andere ideeën bij ?

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

nee je ziet het goed, ik heb 5-6 cm eruit gehaald, heb ik nu ook als bodem en de planten doen het prima.
de reden dat ik niet de hele bodem eruit heb gehaald is, dat het wat slapjes werd.
ik had die in 2 delen ( rechtse) eerst gedaan als proefje zeg maar.eerst bij het bovenste deel de hele bodem eruit, was de bedoeling dat dat een lager terras zou worden. maar die scheurde snel, heb ik geplakt met kit en toen de onderste eronder geplakt voor de stevigheid. maar toen dacht ik dat doe ik dus niet bij nummer twee. die is n.l groter.
ik had inderdaad in het midden meer uit kunnen hollen, maar ik heb op twee vingers blaren van het pulken en twee keer gesneden met het mesje, kan niet lang zitten dus was blij dat ik die 5-6 cm eruit had.

ik verf inderdaad alleen de delen die in het zicht komen, onderste in zandkleur en bovenste in de kleur van de caviar, want de caviar komt bovenop.

pygo ik hou jullie op de hoogte van het project, ook als het niks wordt :)

yvon

Bericht door yvon »

Dan heb je het gezien de situatie op een goeie manier opgelost, ik weet uit ervaring dat piepschuim 'pulken' geen pretje is en dat het ook inderdaad riskant is met een mesje, al ben je nog zo voorzichtig, uitschieten is een grote mogelijkheid.
En het is natuurlijk ook opletten wat je lichaam je nu aangeeft, als je lichaam zegt 'nu stoppen' zou het ook dom zijn om toch door te gaan.

Ik hoop dat de wortels van de planten nu genoeg ruimte hebben, al verschilt natuurlijk de grote van de wortels ook per plant.
Toen we hier pasgeleden een vrij grote echinodorus overgezet hebben van de ene na de andere bak keek ik m'n ogen uit :shock: zo'n grote en lange wortelbos had ik nog niet gezien pffffff.

Ik ben heel nieuwsgierig na hoe het eruit ziet in het aqua met bodem en plantjes erin :D
Op zich geven terrasjes wel een heel leuk effect in het aqua.

Het zou ook best kunnen dat ik over een poosje de stoute schoenen aantrek en toch weer eens wat aan het knutselen ga, ik weet alleen nog niet precies wat, zoveel mogelijkheden.
Wat betreft de inrichting van een aqua zijn er echt TEveel opties hihihi.

In ieder geval petje af dat je dit toch gedaan hebt, vooral gezien je lichamelijke situatie ;)

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

dank je. het geeft ook afleiding, dat heb ik ff nodig.
en ik denk en teken en struin heel internet af voor ideetjes voor de inrichting. kan ik mooi plat met de lap top.

heb al in mijn hoofd hoe ik het wil straks, maar zal gaandeweg nog wel bijgesteld worden.
kan goed zijn dat er maar 1 terras in komt en als het me niet bevalt geen 1 :roll:
ik hoop woensdag of zo de boel in het aquarium te kunnen plaatsen. dan volgend weekend de plantjes erin. manlief moet dan wel helpen met zand etc sjouwen.
vullen doe ik met een slang aan de kraan en leeg maken, verversen de dagen erna met een slang naar buiten. 400 liter zijn een beetje veel emmers :lol:

ik hou jullie op de hoogte. ( of je wilt of niet :D ;) )

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

maar even een praktische vraag, hoe zorg je dat het piepschuim beneden blijft? pijpschuim heeft namelijk een hoog drijvend vermogen. als je er alleen wat grond op legt, denk ik dat hij gewoon nog gaat drijven. of leg je er ook stenen op ?

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

hij wordt gevuld met de caviar en een kloddertje kit eronder. dan blijft hij wel netjes liggen.

ondertussen zijn de randen geverfd en staat hij buiten te drogen.

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

Afbeelding

vastgekit en gevuld met caviar. nu uitharden.

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Re: foto's piepschuim terras. update 17-7

Bericht door inadepina »

Afbeelding

opzetje voor de indeling, ja de buitenkant moet nog schoongemaakt worden ;)
de bruine korrels is voeding, klein dun laagje.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Ziet er al goed uit hoor, heeft zeker potentie.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Vindt ik ook, gaat helemaal goed komen.

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

Ik hoop het ook :D
Ben nog niet kapot van die blauwe achterwand, maar ja als je geen stenen boomwortels etc wil dan is er niet zo heel veel keus. Maar als de plantjes er straks in staan, de hoge dus achter, dan moet er een doorkijkje ontstaan, dus geduld.
De boomstronk had achteraf ook hoger gekund, maar daar komt nog zand onder dus die komt nog wat hoger.
Ik heb nog een aantal stenen, die oranje, die wil ik nog middenvoor vlak bij het glas zetten, maar ook ff uitproberen morgen. En een klein stuk kienhout, weet nog niet wat ik daarmee moet.
Morgen eerst de rest van de caviar en het zand erin.

Airwin
200-400
200-400

Bericht door Airwin »

wow wat een werk je kan gelijk door gaan met de achterwand :D je hebt de slag te pakken zo te zien.
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Doorkijk :o nu je het zegt die folie komt me bekend voor.

Kijk dit is wat ik er van gemaakt heb.

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand