Hey,
Ik heb al tyden last van soort slijmalg in de slangen.
Ik moet dan ook elke 2 a3 dagen de slangen reinigen.
de bak is een juwel 96.
zit alleen garnalen in en wat jong visjes en 2 jonge algeneters en wat appelslakken.
en wat poel en posthoornslakken, voor de turtles.
zit een eheim 2224 op.
luchtpomp.
paar plantjes,javamos.
en de filter moet ik elke 2 weken schoonmaken.
ik overweeg deze bak naar de glasbak bij d e gemeentewerf te dumpen...
ik neem en neem nooit meer een juwel aqaurium...
ook neem ik nooit meer eheim 2224;)
ik word hier gek van met die slangen.
ik overweeg ook om me reserve pomp eheim 2260 op te zetten!
denk dat ik deze bak 1 week laat draaien en emee kap.
groetjes nielo
slijmalg
Re: slijmalg
Hhmm filter ieder 2weken reinigen is al niet goed natuurlijk, je spoelt dan alle nuttige bactien weg. Komt er veel vuil in je aquarium terecht zoals losse bladeren? en wat heb je als filtervulling in je Eheim zitten?
Dat alg probleem lijkt me niet Aquarium merk afhankelijk
Die luchtpomp heeft dat een reden dat die aanstaat? dat verdrijft namelijk je co2 en daar te weinig van bellemerd de groei van je planten die als ze goed groeien ook weer voor een goed evenwicht in je bak zorgen.
Dat alg probleem lijkt me niet Aquarium merk afhankelijk
Die luchtpomp heeft dat een reden dat die aanstaat? dat verdrijft namelijk je co2 en daar te weinig van bellemerd de groei van je planten die als ze goed groeien ook weer voor een goed evenwicht in je bak zorgen.
Ververs je regelmatig je water?
Verder zou ik die luchtpomp onmiddellijk verwijderen zoals Kevin zegt: deze verdrijft de CO2 die noodzakelijk is voor een goede plantengroei. Als je planten goed groeien, dan hebben de algen geen voedsel meer en verdwijnen ze vanzelf.
Misschien is EasyCarbo een goed idee als er meer planten in je bak staan. Zorg ook voor snelgroeiers als cabomba, waterpest, belgisch groen, ... Zij verbruiken eveneens veel voedsel en gaan zo in concurrentie met de algen.
Ik hoop dat je niet ontmoedigd geraakt: meestal ligt de oplossing van je probleem in een klein hoekje...
Verder zou ik die luchtpomp onmiddellijk verwijderen zoals Kevin zegt: deze verdrijft de CO2 die noodzakelijk is voor een goede plantengroei. Als je planten goed groeien, dan hebben de algen geen voedsel meer en verdwijnen ze vanzelf.
Misschien is EasyCarbo een goed idee als er meer planten in je bak staan. Zorg ook voor snelgroeiers als cabomba, waterpest, belgisch groen, ... Zij verbruiken eveneens veel voedsel en gaan zo in concurrentie met de algen.
Ik hoop dat je niet ontmoedigd geraakt: meestal ligt de oplossing van je probleem in een klein hoekje...
Groetjes, Jean-Paul
-
Gast
Ik krijg een beetje het idee dat je het filter schoonmaakt omdat je denkt dat die vuil is.
Het ziet er dan wel vuil uit maar dat is de bedoeling.. het is ieder geval niet de bedoeling dat alles er kraakhelder uitziet. behalve het aquarium zelf natuurlijk.
En je slangen.. zijn die doorzichtig en komt daar licht bij ? Dan komt het wel vaker voor dat zich daar een algen kolonie vestigd. Geen paniek
Het ziet er dan wel vuil uit maar dat is de bedoeling.. het is ieder geval niet de bedoeling dat alles er kraakhelder uitziet. behalve het aquarium zelf natuurlijk.
En je slangen.. zijn die doorzichtig en komt daar licht bij ? Dan komt het wel vaker voor dat zich daar een algen kolonie vestigd. Geen paniek
dat is het niet,de filter lijkt nu opeens langer te werken.
de slangen zaten vol met drab!
die moest/moet ik elke 2 dagen reinigen.
in de filter zitten, keramische pijpjes,zeoliet en filtermatten.
snap ook wel dat je zo min mogelijk aan de filter moet komen maar dit is zo erg.
heb in deze bak geen last van bladeren.
de slangen komen niet in aanraking met licht,zijn eheim groene slangen.
ik ververs 1 keer in de week gedeelte water.
je hebt toch een luchtpomp nodig voor de vissen?
heb in alle bakken luchtpompen en heb daar verder geen last van,behalve deze bak dan.
de slangen zaten vol met drab!
die moest/moet ik elke 2 dagen reinigen.
in de filter zitten, keramische pijpjes,zeoliet en filtermatten.
snap ook wel dat je zo min mogelijk aan de filter moet komen maar dit is zo erg.
heb in deze bak geen last van bladeren.
de slangen komen niet in aanraking met licht,zijn eheim groene slangen.
ik ververs 1 keer in de week gedeelte water.
je hebt toch een luchtpomp nodig voor de vissen?
heb in alle bakken luchtpompen en heb daar verder geen last van,behalve deze bak dan.
Nee hoor een luchtpomp heb je niet perse nodig, als je oppervlakte goed in beweging is neemt het voldoende zuurstof op.
Lees dit artikel is: viewtopic.php?f=6&t=15
Lees dit artikel is: viewtopic.php?f=6&t=15
Re: slijmalg(opgelost)
Ik snap het niet!
de slangen en filter lopen niet meer vast sinds alle appelslakken dood zijn!?
ik neem aan dat dat dus de oorzaak is.
Raar maar waar.
Groetjes nielo
de slangen en filter lopen niet meer vast sinds alle appelslakken dood zijn!?
ik neem aan dat dat dus de oorzaak is.
Raar maar waar.
Groetjes nielo