Ben het eens met Bianca, omdat je wanneer je een terras hebt er vrij gemakkelijk een voedingsbodem in kwijt kunt.
Je hoeft dus niet het hele aquarium daarvan te voorzien, en zoals al aangegeven de voorgrond vrij kunt houden.
Als men een terras maakt moeten die wel een behoorlijke hoogte hebben, omdat het altijd vertekenend overkomt
wanneer het aquarium is gevuld met water. Dus denk gewoon wat hoger/groter dan zal het allemaal wat speelser overkomen.
Een paar vraagjes
Re: Een paar vraagjes
O, dat is misschien wel handig. Bedankt!Biancab schreef:wat je kan doen met de voedingsbodem is hem achterin een laagje te doen van ongeveer 3 a 4 cm daar doe je dan 5 cm zand overheen de voorkant laat je vrij van voedingsbodem..zo heb je bijna geen last dat de voedingsbodem door je zand heen komt..
mochten je planten niet het gewnste groei resultaat geven dan kan je er afentoe wat Easy-Life Profito aan toe voegen...zo doe ik dat ook en heb totaal geen problemen en alles groeit prima...
Ja, ik weet nog niet of ik een terras ga nemen, ik moet eerst even het aquarium zelf hebben.Herman schreef:Ben het eens met Bianca, omdat je wanneer je een terras hebt er vrij gemakkelijk een voedingsbodem in kwijt kunt.
Je hoeft dus niet het hele aquarium daarvan te voorzien, en zoals al aangegeven de voorgrond vrij kunt houden.
Als men een terras maakt moeten die wel een behoorlijke hoogte hebben, omdat het altijd vertekenend overkomt
wanneer het aquarium is gevuld met water. Dus denk gewoon wat hoger/groter dan zal het allemaal wat speelser overkomen.
Bedankt voor je tip!
Juwel Rekord 80.
Juwel Rio 180.
Juwel Rio 180.
-
mandyrademaker
- 0-200

Hoi Tessa, prachtige bak/ achterwand zeg!!! Terras zou ik daarom niet doen, dat is erg veel! Over voedingsbodem; mijn vader heeft mij vroeger geleerd de voedingsbodem in panty's te stoppen en de worstjes op de plaatsen te leggen waar je planten gaan komen. Je kunt ook meerdere kleine worstjes maken. Op deze manier blijft de bodem waar hij hoort en kunnen gravers hem niet omhoog woelen. Het is een kwestie van eigen smaak en ervaring. Ik heb op m'n werk een bak staan die net leeg geweest is en daarna weer vol. Toen heb ik de bodem eruit gehaald (deze was los gelegd) en nu is het een grint/ zand bodem. Toch vind ik dat bep. planten zoals de Amazone zwaardplant het niet meer zo mooi doen maar misschien ligt dat aan mij. Gefeliciteerd in ieder geval met je nieuwe aanwinst, SUPER!!!
gr.M
mandyrademaker schreef:Hoi Tessa, prachtige bak/ achterwand zeg!!! Terras zou ik daarom niet doen, dat is erg veel! Over voedingsbodem; mijn vader heeft mij vroeger geleerd de voedingsbodem in panty's te stoppen en de worstjes op de plaatsen te leggen waar je planten gaan komen. Je kunt ook meerdere kleine worstjes maken. Op deze manier blijft de bodem waar hij hoort en kunnen gravers hem niet omhoog woelen. Het is een kwestie van eigen smaak en ervaring. Ik heb op m'n werk een bak staan die net leeg geweest is en daarna weer vol. Toen heb ik de bodem eruit gehaald (deze was los gelegd) en nu is het een grint/ zand bodem. Toch vind ik dat bep. planten zoals de Amazone zwaardplant het niet meer zo mooi doen maar misschien ligt dat aan mij. Gefeliciteerd in ieder geval met je nieuwe aanwinst, SUPER!!!gr.M
Hahah, bedankt.
Ik heb Initial Sticks, dus niet dat "aarde" achtige spul, gewoon staafjes.
Kan ik dat ook in panty's doen?
Juwel Rekord 80.
Juwel Rio 180.
Juwel Rio 180.
-
mandyrademaker
- 0-200

Ja, in principe kun je alles in panty's doen. Ik doe ook veel filtermateriaal in panty's bijv. als ik over kool filter of over turf.Scheelt een heleboel vliegend spul! En beter voor je pompkop denk ik. Had je m'n bericht nog gelezen over het meerijden als er een meeting komt? Nou ja, het is nog wel een poosje weg dus rustig aan! gr.M
Volgens mij kan je die staafjes gewoon tussen de wortels doen. ?
Bv. bij een plant die zijn vorm behoud als je hem uit het water haalt zo'n moeras plant. Of heb ik het nou mis?
Bv. bij een plant die zijn vorm behoud als je hem uit het water haalt zo'n moeras plant. Of heb ik het nou mis?
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
Airwin, volgens mij heb je gelijk, maar neem aan dat er wel wat op het doosje staat oid?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
mandyrademaker
- 0-200

Kep geen idee, ik ben een beetje uit het stenen tijdperk met sommige dingen dus die staafjes ken ik niet. gr. m
Op het doosje en de dvd die ik erbij kreeg stond dat ik eerst een laag grind moet doen, dan een
laag van die sticks, dan een laag grind, en dan nitrateminus ofzo...
laag van die sticks, dan een laag grind, en dan nitrateminus ofzo...
O,. ik zal even kijkenmandyrademaker schreef:Ja, in principe kun je alles in panty's doen. Ik doe ook veel filtermateriaal in panty's bijv. als ik over kool filter of over turf.Scheelt een heleboel vliegend spul! En beter voor je pompkop denk ik. Had je m'n bericht nog gelezen over het meerijden als er een meeting komt? Nou ja, het is nog wel een poosje weg dus rustig aan! gr.M
Juwel Rekord 80.
Juwel Rio 180.
Juwel Rio 180.