hoe werkt een bioloog
-
Roderick
Onderwerp auteur - 400-600

hoe werkt een bioloog
zo als de naam al zegt hoe werkt een bioloog eigenlijk?
niet dat ik van plan ben om nnu een bioloog te maken... maar een bioloog is tog dat je nog een glazen bak er onder hebt wat als fiter dient... maar hoe werkt dat eigenlijk en hoeveel % van de inhoud van het aquarium moet het zijn???
niet dat ik van plan ben om nnu een bioloog te maken... maar een bioloog is tog dat je nog een glazen bak er onder hebt wat als fiter dient... maar hoe werkt dat eigenlijk en hoeveel % van de inhoud van het aquarium moet het zijn???
Laatst gewijzigd door Roderick op 03 jul 2008 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Roderick

-
Roderick

Re: hoe werkt een bioloog
okay goed XD mijn fout
verandert
dyslexie he... bioloog en biotoop lijkt op elkaar srry
Groetjes Roderick

-
Rob Bosman
Als je even op onze website kijkt staat daar een hele uitleg hoe je een bioloog moet bouwen met foto's erbij.
Kan gebeuren toch, het is niet zozeer een verhouding maar meer hoe groter hoe beter. Vaak zie je een minimaal aantal liters vanaf 60, maar biologen van 100 of 150 liter doen ook nog mee. Het is niets anders dan een filter eigenlijk, alleen het onderhoud en het biologisch evenwicht is makkelijker.
-
Roderick

maar een bioloog zo als je zei een bak met water onder of bij het aquarium dat het natuurlijk evenwicht behoud maar het is tog ook een fitler of ben ik nou in de war??
Groetjes Roderick

-
Rob Bosman
het is een biologische filter, die onder je aquarium staat.
Maar de bouw ervan vindt je op mijn site.
Maar de bouw ervan vindt je op mijn site.
-
Roderick

jah had ik gezien
maar wat voor'n pomp en zo moet je er dan op aan sluiten en wat moet er allemaal in?
Groetjes Roderick

-
Rob Bosman
pompen hebben we in diverse soorten en maten en filter materiaal is per vak verschillend van grof naar fijn.
filterwatten/matten bioballen gecinterdglas wat jij wil kan er in.
filterwatten/matten bioballen gecinterdglas wat jij wil kan er in.
Hoor je dat nou erg zo'n bioloog?
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
Inderdaad het is een filter ja, de pomp is eigen een soort dompelpomp of opvoerpomp zoals hij echt heet. Die doet niet anders dan het water uit je bioloog omhoog je aquarium in pompen.
-
Rob Bosman
Het princiepe is eigenlijk heel simpel je vult je aquarium tot aan je overloop en je vult je bioloog in feite doe niets ander dan teveel water in je aquarium pompen en dat te veel verdwijnt via de overloop je bioloog weer in. Het is dus ook een open systeem.
-
Roderick

dat overloop ding is dat die open ruimte die je meestal in de hoek van aquaria ziet met een bioloog???
Groetjes Roderick

-
Rob Bosman
ja een overloop is een gat in je bodem van je bak waar de uitstroom pijp op aangesloten zit, in je bak heb je dan een rechthoekige koker die de hoogte van de waterstand bepaald in je bak.