Ik ben eerst begonnen met het aquarium (160b x 60h x 50d ).
Ik heb de achterwand van piepschuim gemaakt en bedekt met een aantal lagen tegellijm en daarna beschilderd met verf.

En hier heb ik de ombouw gemaakt.

In de plaat die achter het waterdeel ligt heb ik een gat gezaagd en daar een plantenbak in laten zakken. zo staan de planten met hun wortels in de grond maar hoef ik geen hoog landgedeelte te maken. Er zit een gat in de bodem van de plantenbak met een wanddoorvoer zodat het water wat er in komt ook weer weg kan zodat het geen modderpoel wordt.

Ook komt er een mistapparaat in.
Dit is de luchtbevochtiger/mistmaker. Een boneco 7131
Ik heb de stukken hout nu in de bak gehangen

Ik heb extra stukken uit gezocht waar mooie punten aan zitten zodat die straks heel mooi uit de achterwand komen.
Alleen jammer dat je op de foto's niet echt de diepte ziet
Het resultaat na 5 grote busssen van 750ml. 1 bus zou goed moeten zijn voor een volume van 45 liter schuim!
linker kant van de bak:

rechterkant:

totaal:

En toen kwam wederom (heb er ondertussen al heel wat gehad) een tegenslag. Echter had deze een grote impact op het aquarium gedeelte.
De verf liet los van de tegellijm toen ik de bak na dat hij bijna een maand heeft gedroogd, wederom had gevuld met water.
Dus.... slopen maar die handel...
De nieuwe achterwand zit er weer in gekit. Ik heb dit keer allemaal losse platen piepschuim buiten de bak bewerkt met tegellijm, en als afwerking een voedingsbodem in de epoxy geklopt.
Ik moet wel nog de naden netjes bijwerken en hier en daar heb ik er met pur nog een beetje bij gezeten wat ik dus ook nog moet bijsnijden

Ook heb ik een begin gemaakt de bovenkant van het geheel. Ik heb eerst tegellijm over de pur gesmeerd en daar elastopur overheen gesmeerd en ingeklopt met turf strooisel.

De volledige afwerking en het bijwerken van de achterwand doe ik pas als de boven en voorkant klaar zijn zodat ik elastopur en turf mooi tot aan het glas kan laten lopen.
Het hout en het zand in de bak.
linker kant:

rechter kant:

Totaal:

Dit was zo'n beetje de bouw tot nu toe.
Zodra ik weer wat verder ben zal ik dat hier posten.
Voor vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met: consumetensercice.nl of via 0800-123 (of je stelt ze gewoon hier in dit topic