Wie heeft er nog meer garnalen?

Plaats reactie

TheBull
0-200
0-200

Re: Wie heeft er nog meer garnalen?

Bericht door TheBull »

Hoi Dante,

Ja, dat klopt hoor crystel reds kruisen niet met vuurtjes. Waar je wel voor moet waken als je meerdere soorten bij elkaar zet, is dat een van de soorten de overhand krijgt. In dit geval winnen de vuurtjes, deze kweken veel sneller dus de jonge van de reds zullen het af gaan leggen tegen de vuurtjes. Hoe het zit met de regenbogen en vuurtjes weet ik niet zeker (moet het even opzoeken) maar ik denk dat deze wel kruisen.
Mzzl,
Jan.

Anonymous

Bericht door Anonymous »

TheBull schreef:Hoe het zit met de regenbogen en vuurtjes weet ik niet zeker (moet het even opzoeken) maar ik denk dat deze wel kruisen.
Mjah.. ik heb hier ook de vermeende regenboogjes en als je het mij vraagt kruisen die met de vuurtjes. Er lopen nu een heleboel garnalen in de bak met bruine strepen over het achterlichaam en ze lijken een beetje op tijgergarnalen. Maar of het echt een kruising is durf ik niet te zeggen.. misschien dat er nog een ander soortje is meegelift vanaf de beurs.

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

TheBull schreef:Hoi Dante,

Ja, dat klopt hoor crystel reds kruisen niet met vuurtjes. Waar je wel voor moet waken als je meerdere soorten bij elkaar zet, is dat een van de soorten de overhand krijgt. In dit geval winnen de vuurtjes, deze kweken veel sneller dus de jonge van de reds zullen het af gaan leggen tegen de vuurtjes. Hoe het zit met de regenbogen en vuurtjes weet ik niet zeker (moet het even opzoeken) maar ik denk dat deze wel kruisen.
ze kruisen idd. overigens heb ik dit ook een beetje met opzet laten gebeuren. hierdoor lopen er ook regenboogjes rond die meer een beetje oranje van kleur zijn geworden. erg mooi zo!

berryq
0-200
0-200

Bericht door berryq »

Ik begin nu een beetje te twijfelen over welke garnaal ik nu heb... Ik zie foto's van garnalen die erg op de mijnen lijken, maar zijn volgens de beschrijvingen geen Japonica...
Ze zijn niet schuw, eerder hondsbrutaal, erg grappig om te zien ook. Zijn de hele dag druk met het opruimen van het aquarium. Ik heb hier een foto begevoegd, hoop dat het duidelijk genoeg is.
Ze zijn aan mij verkocht als Japonica garnalen. Ze doen in ieder geval niks aan vermenigvuldiging, wat idd kan wijzen op de japonica. Het lijkt me leuk om ook eens wat te gaan kweken, is de vuurgarnaal hier geschikt voor? En gaan ze samen met het type wat ik nu heb?
Afbeelding

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

De garnaal op de foto van jou is inderdaad de japonica. overigens in de corecte benaming neocardina multidentata. zie de database voor meer info.
op de foto lijkt het een jong vrouwtje als ik het goed zie.
in de toekomst zul je de vrouwtjes vaak met hele bossen eitjes zien lopen. want de japonica loopt eigenlijk altijd met eitjes. na een paar weken komen de larven, maar deze zullen binnen een dag of 4 weer dood gaan in zoet water.

bij mijn weten kan je elke garnaal samen houden met deze multidentata/japonica. deze kruist namelijk met geen andere bij mij bekende soort :)

yvon

Bericht door yvon »

Ik ben het niet helemaal met je eens dante ;)
Misschien verschilt het ook wat betreft de omstandigheden, inrichting van de bak bijvoorbeeld.
Maar er is toch wel een mogelijkheid (weet ik uit ervaring, maar let wel ieder heeft zo z'n eigen ervaringen en zoals ik al zei kunnen de omstandigheden hele andere ervaringen met zich mee brengen) als er japonica's samen gehouden worden met andere garnalen dat er dan van de andere garnalen niet veel meer over zal blijven, er is dan een kans op uitroeiing door de japonica's.

Wat betreft het kweken, met vuurgarnalen gaat dat toch het beste als ze in een apart bakje zitten, de jongen lopen dan ook geen risico om opgegeten te worden.
We hebben hier een tijd geleden 20 vuurgarnalen aangeschaft, ze hebben eerst een poosje in een aparte bak gezeten, na een tijdje hebben we ze over gezet in 1 van de meterbakken, we dachten oooh dat gaat lekker, die vermeerderen zich goed.
Echter dat viel flink tegen, een poosje geleden hebben we die meterbak helemaal leeg gehaald om m naar beneden te kunnen verhuizen, er kwamen toen ongeveer 35 vuurgarnalen uit.
Nu zitten ze dus sinds die tijd weer in een aparte bak en ik zie nu weer een behoorlijk aantal jonge garnalen heel relaxed door de bak gaan.

De garnalen in een bak met andere vissen houd dus simpelweg in dat het aantal jongen drastisch minder is dan in een aparte bak.

Groetjes yvon.

inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

Ik heb sinds maandag ook garnalen, vuurtjes, 10 stuks, alleen ik kan er geen 1 ontdekken. Heb al een uur voor de bak gezeten, geen garnaal te bekennen. Ook niet in het filter.
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........

deefdeef
0-200
0-200

Re:

Bericht door deefdeef »

Geef ze de tijd om te wennen.
Garnalen zijn vaak heel schuw en verstoppen zich de hele dag. Ik hoor vaak dat je slechts 10% van je garnalen ziet, de overige 90% houdzich verscholen.

Als ze straks gewend zijn en zich gaan voortplanten dan zal je ze vaker tegen gaan komen in je aqaurium.

inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

nou die berekening gaat dan wel op. ik heb er 10 en zie er af en toe 1. ;)

Marco
200-400
200-400

Bericht door Marco »

een berg met vuurtjes in de guppenbak van de jongens en in de vision zitten een paar japonica's en 1 waaierhandgarnaal. tenminste dat denk ik, ik zie ze eigenlijk nooit :mrgreen:
275x65x60

inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

ik heb er 4 gezien vanavond. op het hout, kan de helft van het hout niet zien, dus daar zitten er w.s nog wel meer op.

yvon

Bericht door yvon »

Ach voor je het weet krioelen ze door je hele bak heen inadepina, dan heb je allemaal klein grut erbij zwemmen :D

Rosa
0-200
0-200

Bericht door Rosa »

Ja wij hebben nog garnalen rouw gekookte en garnalmix :D :D uit de vriezer

Gast

Bericht door Gast »

Een beetje ongepast grapje want het gaat hier natuurlijk over onze geliefde huisdiertjes. Op een paardenforum vertellen dat je de vriezer vol rookvlees hebt liggen is ook niet leuk.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Garnalenmix is malawivoer doemijdiema ;)
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand