onderzeeër

Herman
200-400
200-400

Re: onderzeeër

Bericht door Herman »

PygoMania schreef: Zuurstof toevoeging verdrijft bij mijn weten CO2 uit je bak, en dit is juist van groot belang voor een weelderige plantengroei. Allicht ff de moeite waard om dat te overwegen :wink:
Greets Dees
Zuurstof krijg je in het ziekenhuis, eventueel uit een zuurstoffles/tank. :D :wink:
Wat je in het aquarium dus doet is gewoon lucht inblazen, door middel van een bruissteentjes of andere attributen aangesloten op een luchtpompje.
Waterbeweging in zijn algemeenheid aan de oppervlakte, verdrijft de Co2 uit het water door breking van de oppervlaktespanning.
Laatst gewijzigd door Herman op 23 mei 2008 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Dat is ook zuurstof ja :lol: Maar het aquarium beluchten doe je ook vaak om een CO2 piek te verhelpen (ja idd ook met verversen, en evt kalkhoudende steen...kortom even met bepaalde elementen "spelen"....)
i'm the Bengel gotta love me!!!

Herman
200-400
200-400

Bericht door Herman »

Het beluchten via een luchtpompje voegt geen zuurstof aan het water toe hoor daarvoor is de contacttijd te kort.
Alleen voldoende waterbeweging kan vermenging bewerkstellen, door continue contactuitwisseling met wateroppervlak en lucht.
Planten geven wel zuurstof af, wat zeker eenvoudiger wordt opgenomen als verzadiging, dan gewone atmosferische lucht in water. :wink:
Laatst gewijzigd door Herman op 23 mei 2008 14:43, 4 keer totaal gewijzigd.

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Bericht door Ilonka »

PygoMania schreef:Onderzeeers, duikers, skeletten, schatkisten...al die dingen die je op je beluchter aansluit bedoel je? Grappig misschien, maar niet altijd even gunstig voor je aquarium, als je van een groene (beplante) bak houdt, dan is dat misschien niet zo ideaal voor je planten. Zuurstof toevoeging verdrijft bij mijn weten CO2 uit je bak, en dit is juist van groot belang voor een weelderige plantengroei. Allicht ff de moeite waard om dat te overwegen :wink:

Greets Dees
Nee,het is niet de bedoeling dat er een beluchter aan te pas komt.
Het moet gewoon een "beeldje"zijn die in het aquarium staat.
Groetjes Ilonka

Gerard_zzz
0-200
0-200

Bericht door Gerard_zzz »

van een kennis heb ik laatst eens gehoord dat ze bij Conrad, de electronicazaak, op afstand bestuurbare onderzeeers verkochten voor nog geen tientje geloof ik

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Bericht door Ilonka »

Gerard_zzz schreef:van een kennis heb ik laatst eens gehoord dat ze bij Conrad, de electronicazaak, op afstand bestuurbare onderzeeers verkochten voor nog geen tientje geloof ik

Dank je wel maar.... heb inmiddels geen ruimte meer.
De onderzeeer is gaan varen!!hahaha
Groetjes Ilonka

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Ik persoonlijk vindt het maar niets die dinegen in een aquarium kasteeltjes piratenschepen en ga zo maar door is onnatuurlijk.
Maar dat is mijn persoonlijke mening :roll:

jari4now

Bericht door jari4now »

Mijne ook Rob......maar zoals je wet heeft een maatje van mij inmiddels een Juwel.....125 van 80cm, daarin zit zand en wat van die griekse onramenten.....en neontetra.....niet mijn smaak maar wel leuk om te zien.....(bij een ander) dus soms kan het super strak en deco zijn

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Bericht door Ilonka »

daarom ben ik blij dat mijn onderzeeer is gaan varen!!!hahaha
Groetjes Ilonka

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

vergaan met man en muis

Onderwerp auteur
Ilonka
0-200
0-200

Bericht door Ilonka »

nee,in mijn geval.... met vis en vis. :lol:
Groetjes Ilonka

Gast

Bericht door Gast »

mag ik mijn mening ook nog ff spuien ?

Onzin die dingen, het verkoopt... dat is de enigste reden dat het in de winkel ligt.
Iemand met het verstand op de goede plaats haalt het niet in zijn hoofd om die kitsch prullen in zijn op de natuur afgestemde aquarium te plaatsen.

marcelino
0-200
0-200

Bericht door marcelino »

als je er nog 1 zoekt, he er 1 kunnen vinden! :roll: :D

http://www.honden-kattenshop.nl/product ... ts_id=9845

Afbeelding

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Hij is grappig, maar goed dat ik dit nu aan het kijken ben terwijl de jongens op school zitten, anders had het gezonken piratenschip een maatje erbij gekregen hahaha.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Stefan »

ik vind van die nep ornamenten ook echt drie keer niks.

dan vind ik het nog leuker om echt lijkende rommel in je aquarium te gooien. Zoals iets wat lijkt op een echt cola blikje ofzo, of een leeg bierflesje... dat komt je in de natuur tenminste steeds vaker tegen. niet dat dat zo goed is maar je maakt je aquarium tenminste niet minder natuurgetrouw.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom