Als je verstandig bent spaar je even door en koop ze via Kevin.kevin schreef:In verkoop niks maar ken wel een adresje waar je ze voor 49 euro kan kopen, en dimbaar tot 1% ipv 3% dat scheelt ook aanzienlijk.
Het is zeker even een uitgave, maar ik garendeer je je krijgt er geen spijt van als je nog even doorspaart.
Je kan ook 1 dubbele nemen en 2 enkele pak je lamp 1 en 3 op de dubbele en lamp 2 en 4 op een enkele evsa. Heb je toch een goed effect lijkt.
Een potdimmer moet mogelijk zijn, maar vraag me niet hoe geen ervaring mee. Maar het lijkt me vrij simpel eerlijk gezegd, zijn maar 2 draadjes.
Dimbare VSA
-
Rob Bosman
Re: Dimbare VSA
Dat gaat dan om die merkloze evsa die ook verkocht worden bij aquacompleet/aquatotaal, met het materiaal van osram/philips zou het toch moeten werkenDiscuskwekerij Bèrrege schreef:Ik begrijp je wel, maar heb zelf hier aan 400 euro niet werkende dubbele liggen. Ik ga nu ook gewoon naar 8 enkele met 2 flora mate dimmers.
De reden dat ze het niet doen is ons niet duidelijk er hebben verschillende mensen naar gekeken en niemand krijgt ze aan de praat.
Kevin heel erg bedankt voor je hulp, ik zal er nog even over nadenken.
Ook bedankt voor de nuttige informatie. Maar de dubbele VSA werkt niet op de dimmer? of wat werkt er dan niet aan?Discuskwekerij Bèrrege schreef:Ik begrijp je wel, maar heb zelf hier aan 400 euro niet werkende dubbele liggen. Ik ga nu ook gewoon naar 8 enkele met 2 flora mate dimmers.Luuk schreef:Wat bedoele precies met 'ik heb dubbele liggen en nog steeds geen licht' ?Discuskwekerij Bèrrege schreef:ik zou alleen wel voor enkele gaan, ik heb dubbele liggen en nog steeds geen licht
Maar kijk als ik uitga van 70 euro voor een enkele VSA en 75 euro voor een dubbel VSA dan praat ej al over een verschil van 130 euro, hiervoor kun je dan ook de dimmer kopen. Ik wil niet 280 euro al alleen voor de VSA's moeten uitgeven.. ik ben een arme student
De reden dat ze het niet doen is ons niet duidelijk er hebben verschillende mensen naar gekeken en niemand krijgt ze aan de praat.
-
Rob Bosman
Heeft idd ook met het merk te maken Kevin. Ook daarin heb ik me les geleerd, daarom Luuk beter even doorsparen en gewoon goed materiaal kopen.kevin schreef:[
Wat er niet aan werkt ppff als we dat zouden weten, er komt gewoon geen output uit geen 1 van die 4 dubbele die Rob heeft.
Ja, ik geloof jullie wel als jullie zeggen dat het de moeite waard is om allemaal aparte VSA's te kopen, jullie hebben er meer zicht op dan ik heb. Ik heb nu nog een goedkope lichtkap op mn oude aqua waar gewoon 2 tl buizen inzitten die alleen tegelijk aan of uit kunnen. De reden dat ik het zelf iwl bouwen is ook dat ik het dan zo voor elkaar heb zoals ik zelf wil en dat geeft veel meer voldoening.
Het probleem is ook niet zozeer dat ik het geld er niet voor heb, maar ik wil niet overbodig veel geld uitgeven en dat ik dan later denk van: ja ach het had ook wel gekund zonder allemaal apart VSA's. Maar daarom vraag ik het hier ook
Het probleem is ook niet zozeer dat ik het geld er niet voor heb, maar ik wil niet overbodig veel geld uitgeven en dat ik dan later denk van: ja ach het had ook wel gekund zonder allemaal apart VSA's. Maar daarom vraag ik het hier ook
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar ik zou me kunnen voorstellen dat die dimmers via 1 poort niet het vermogen kunnen leveren voor 2 TL buizen tegelijk op 1 poort? Er staat namelijk dat hij gemaakt is voor 4TL buizen, maar wanner ji er 4 dubbele vsa's aan zou schakelen is dit gelijk aan 8 TL buizen en wordt de dimmer veel zwaarder belast.kevin schreef:Wat er niet aan werkt ppff als we dat zouden weten, er komt gewoon geen output uit geen 1 van die 4 dubbele die Rob heeft.
-
Rob Bosman
Luuk nog 1 tip neem deze doppen http://www.aquaplantsonline.nl/arcadia- ... -2183.html en niet van die losse doppen.
Oke bedankt voor de tip. Zijn de ervaringen met losse doppen slecht dan?
Ik denk dan toch maar dat ik losse VSA's ga kopen op jullie advies met een dimmer. Dit is wel redelijke prijzig maar dan heb ik het ook top voor elkaar. Ik heb al een eheim filter + bodem/staafverwarming en wou ook nog een CO2 setje gaan kopen.
Ik denk dan toch maar dat ik losse VSA's ga kopen op jullie advies met een dimmer. Dit is wel redelijke prijzig maar dan heb ik het ook top voor elkaar. Ik heb al een eheim filter + bodem/staafverwarming en wou ook nog een CO2 setje gaan kopen.
Daar zit het hem niet in Luuk, die poorten zijn maar 1-10 volt en volgens flora-mate moet het ook kunnen met dubbele evsa. Het voordeel van die Evsa's is dat ze zelfdenkend en sturend zijn, ze passen zich aan aan de lamp en vraag naar voeding. Daar tegenover staat met zoveel elektronica kan er ook makkelijk iets stuk gaan, want zelfs met geen lampen aangesloten en geen dimmer kwam er nog geen voeding uit.
Als je toch van knutselen houd is het BIo co2 setje van patman wel misschien iets voor jou, kost bijna niks en is voor je vissen nog veiliger ook als je het mij vraagt.
Als je toch van knutselen houd is het BIo co2 setje van patman wel misschien iets voor jou, kost bijna niks en is voor je vissen nog veiliger ook als je het mij vraagt.
-
Rob Bosman
die losse doppen heeft een kennisje van mij slechte ervaring mee heeft hem 3 dimbare evsa gekost nu heeft hij die ik je net liet zien en hij is dik tevreden.
Co2 als je dat gaat doen doe het dan ook in een keer goed, maw neem een Ph gecontroleerde Co2 installatie.
Co2 als je dat gaat doen doe het dan ook in een keer goed, maw neem een Ph gecontroleerde Co2 installatie.
Ik zat hier eigenlijk aan te denken: http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... uctID=6050
Deze is niet zo heel duur, ik heb er ook geen honderden euro's voor over.
Als ik 4x VSA koop gaat me dit dus 196 euro kosten + dimmer 93 euro en nog TL buizen + aansluitmateriaal toch?
Deze is niet zo heel duur, ik heb er ook geen honderden euro's voor over.
Als ik 4x VSA koop gaat me dit dus 196 euro kosten + dimmer 93 euro en nog TL buizen + aansluitmateriaal toch?
Dimmer kost dacht ik bij de goedkoopste online winkel 80 euro.
4 x evsa
1x dimmer
8x tl doppen
4x tlbuizen
aantal meter stroomkabel (van evsa naar lamvoet)
en een paar tyrips of tape is ook wel handig, om al die kabels te binden.
4 x evsa
1x dimmer
8x tl doppen
4x tlbuizen
aantal meter stroomkabel (van evsa naar lamvoet)
en een paar tyrips of tape is ook wel handig, om al die kabels te binden.
-
Rob Bosman
Ik zou eerst me verlichting doen en dan kan je altijd voor Co2 kijken en dan navulbare flessen nemen denk dat wegwerp op den duur kostbaar gaat worden. Kijk ook is op MP daar staan regelmatig Co2 sets aangeboden. http://link.marktplaats.nl/169020817
Oke, bedankt voor de hulp en alle tijd in dit topic. Ik ga er nog even over nadenken
en dan laat ik het wel horen