Plaatsing aanzuigeind en verdeelpijp filterpomp
-
michel1976
Onderwerp auteur - 0-200

Plaatsing aanzuigeind en verdeelpijp filterpomp
Wat is de best plaats voor de aan en afvoer van een filterpomp, mijn bak is 160cm breed en 50 cm diep.
momenteel heb ik bijde pomp 1 pijp met gaatjes voor de waterinvoer en 1 pijp met filter voor de aanziuging, ik zie vaak dat ze recht en links achterin de bak geplaatst worden, is dit de best oplossing met oog op stroming/circulatie?
momenteel heb ik bijde pomp 1 pijp met gaatjes voor de waterinvoer en 1 pijp met filter voor de aanziuging, ik zie vaak dat ze recht en links achterin de bak geplaatst worden, is dit de best oplossing met oog op stroming/circulatie?
Re: Plaatsing aanzuigeind en verdeelpijp filterpomp
Ja inderdaad als je de aanzuig zo ver mogelijk van in de instroom plaatst heb je de doorgaans de beste waterverplaatsing, vuil afvoer en verdeling van de warmte.
om hier even op in te haken, is het juist de bedoeling dat je de aanzuiging zo laag mogelijk bij de bodem plaats of juist aan de oppervlakte en de instroom wel aan de oppervlakte neem ik aan?
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...
-
jari4now
Heb je goed Boes...optimale circulatie en afzuiging op die manier
Zo laag mogelijk om zoveel moglelijk bodemvuil op te kunnen zuigen.
De uitstroom plaats is altijd 1 a 2 cm onder de waterspiegel en richt hem iets omhoog. Zo maakt hij geen lawaai door kletterend water maar brengt het wateroppervlak wel goed in beweging.
De uitstroom plaats is altijd 1 a 2 cm onder de waterspiegel en richt hem iets omhoog. Zo maakt hij geen lawaai door kletterend water maar brengt het wateroppervlak wel goed in beweging.
Wij hebben ook een tank van 1.60 maar met onze vissen is een optimale vuil-opname van groot belang, dus hebben wij 2 pompen, en dus links en rechts aanzuigpunten. Voor ons is dit ideaal.
greets Dees
greets Dees
i'm the Bengel gotta love me!!!
mijn is ook 160
en heb de aanzuig laag bij de grond..rechts
en de uitstroom, een pijpje met gaatjes die ik achter links in de hoek van boven naar beneden heb geplaatst zodat je een prima circulatie krijgt door de gehele bak..
werkt bij mij prima....
en de uitstroom, een pijpje met gaatjes die ik achter links in de hoek van boven naar beneden heb geplaatst zodat je een prima circulatie krijgt door de gehele bak..
werkt bij mij prima....
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Biancab schreef:mijn is ook 160
werkt bij mij prima....
ma dan heb ik een vraag heb malawi bak ja met veel steen er in als ik hem laag plaats blaas die ale poep dan omhoog ???
want ik moet 1x in de 2weken met stofziuger in :S
Waarschijnlijk is die poep toch te zwaar om door je filter te worden opgezogen, stozuigen doe ik ook om de week.
En je kunt natuurlijk ook stofzuigen en verversen combineren natuurlijk.
Zi doe ik het altijd, als ik er toch water uithaalt, dan wel graag met troep gelijk de bak uit.
Zi doe ik het altijd, als ik er toch water uithaalt, dan wel graag met troep gelijk de bak uit.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
ik zuig ook het vuil 1 x in de 2 weken af tegelijk met beetje waterverversen..
Grtzz Bianca
Volgens mij bedoel je : De uitstroom plaats is altijd 1 à 2 cm ..................kevin schreef:Zo laag mogelijk om zoveel moglelijk bodemvuil op te kunnen zuigen.
De instroom plaats is altijd 1 a 2 cm onder de waterspiegel en richt hem iets omhoog. Zo maakt hij geen lawaai door kletterend water maar brengt het wateroppervlak wel goed in beweging.
Maar dit is dan ook weer afhankelijk of je een bak met planten hebt of een bak zonder planten ( bv malawi met nagenoeg geen planten )
Koirac
Ook vijver en koi liefhebber.
Inderdaad een typfoutje van me, slordig hoor 
eerst had ik zo'n uitstroom die je horizontaal plaatst met allemaal gaatjes, maar aangezien deze zo opvalt ben ik toch maar naar een open uitmonding gegaan.
ook heb ik vaak zitten hannesen waar ik nu de uitstroom en de aanvoer wou hebben.
uitstroom blaast naar de andere kant van de bak toe, ietsje schuin naar de voorkant.
de aanv ower zit helemaal in het achterhoekje onder de uitstroom.
uiteindelijke conclusie waar ik op ben gekomen:
voor de beste doorstroming in de bak, ze alle 2 aan dezelfde kant plaatsen.
ook heb ik vaak zitten hannesen waar ik nu de uitstroom en de aanvoer wou hebben.
uitstroom blaast naar de andere kant van de bak toe, ietsje schuin naar de voorkant.
de aanv ower zit helemaal in het achterhoekje onder de uitstroom.
uiteindelijke conclusie waar ik op ben gekomen:
voor de beste doorstroming in de bak, ze alle 2 aan dezelfde kant plaatsen.
Dante, betrijk je dan zo wel de gehele bak, in en uitstroom aan 1 kant?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie