Hallo wie kan mij helpen voor achterwand

Onderwerp auteur
michell
0-200
0-200

Hallo wie kan mij helpen voor achterwand

Bericht door michell »

hallo mensen ik hoorde van iemand dat je met pur (op vulmidel ) een achterwand kon maken ma nu wil ik graag weten
hoe je dat doet en is dat water bestending en kan je over schilderen

want heb een bak van 1meter 40breed een bijoloog aqarium

al vast bedankt voor het mee denken gr michel

ps als de bak mooi is geworden plaats ik er ook fotos van op

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: hallo wie kan mij helpen voor achterwant

Bericht door Kevin »

Hoi hoi,

Is zeker mogelijk omdat met pur te doen, maar tempex is een stuk eenvoudiger. Je moet uitkijken als je het in je bak maakt dat je ruiten niet klappen doordat de pur meer dan 4 x uitzet. Dus telkens kleine beetjes aanbrengen en eerst laten opharden. Schilderen gaat ook wel maar je zal er dan wel epoxy overheen moeten doen omhet vis bestendig te maken.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

wat je kan doen met pur is een mal maken van de afmetingen van de achterwand (houdt wel wat ruimte over aan de bovenrand) b.v. plexiglas onderkant met een houten omlijsting..zo spuit je beetje bij beetje het pur erop en maak je zelf mooie hobbels en bobbels.. na uitharding kan je hem beschilderen..en idd wel epoxihars eroverheen doen om hem waterbestendig te krijgen. let wel dat je niet moet gaan zagen of snijden in uitgehard purschuim.. als alles gedroogd is dan kan je de achterwand vastkitten in je aqua....
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

boes
0-200
0-200

Bericht door boes »

Biancab schreef:let wel dat je niet moet gaan zagen of snijden in uitgehard purschuim..
en waarom is dit? :?
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...

Onderwerp auteur
michell
0-200
0-200

Bericht door michell »

en met welke dingen kun je nog meer achter gronden maken want met piep schium snap ik niks van en hoor dat met pur dus heel moelijk is en dit is eigelijk me eerste x dat ik ga knutselen met me achter want ;)

wie weet meer tip en truck voor mooie achter want of site waar stap voor stap opgeschreven staat

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Hier op deze site een paar topics hoger dan dit topic :wink:

viewtopic.php?f=10&t=8

En coby's wand

viewtopic.php?f=10&t=702&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
michell
0-200
0-200

Bericht door michell »

kevin schreef:Hier op deze site een paar topics hoger dan dit topic :wink:

viewtopic.php?f=10&t=8

En coby's wand

viewtopic.php?f=10&t=702&start=0&st=0&sk=t&sd=a

oke dat heb ik alemaal gezien ma ik snap die eerste van jou niet echt zeg ma als je klussers heb van a tot z ben ik z :P

en wil graag zelf 1 achter wand bouwen ma ik ga binnen kort verhuisen zal ik er mee w8 op door zetten wat is verstandigst

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

niet snappen :o en het staat er nog wel zo duidelijk :o , je kan al wel vast beginnen natuurlijk, als je de maten al weet kun je net als coby gedaan heeft de platen buiten de bak alvast gaan vormgeven en al vast enkele lagen tegellijm aanbrengen. Later als de wand in de bak gaat zit doe je de naad nog even goed volstoppen met tegellijm, verven, evt. epoxy en klaar ben je.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

het niet zagen in purschuim is voor de zekerheid voor vrijkomende gassen die in de pur zitten en dus na zagen kunnen vrijkomen ..dan gaat de pur "lekken"
Grtzz Bianca

jari4now

Bericht door jari4now »

Biancab schreef:het niet zagen in purschuim is voor de zekerheid voor vrijkomende gassen die in de pur zitten en dus na zagen kunnen vrijkomen ..dan gaat de pur "lekken"
Bianca...euhhh PURschuim is na uitharding geheel gas(isosianaat) vrij en zal niet meet lekken....er moet echter wel voldoende uithardingstijd in acht genomen wordet en dat verschilt van PUrschuim tot PUrschuim, als je het met dit schuim doe kies dan voor een schuim met een hoge celdichtheid (kleine belletjes in het schuim) Wellicht weet Désirée wel welke voor partikulieren het beste is.

PygoMania
0-200
0-200

Re: Hallo wie kan mij helpen voor achterwand

Bericht door PygoMania »

PUR van rubson, is goed te gebruiken hoor, na droging en bewerking met evt tegellijm, verf en epoxy kun je deze zonder problem gebruiken. :)
i'm the Bengel gotta love me!!!

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

jari4now schreef:
Biancab schreef:het niet zagen in purschuim is voor de zekerheid voor vrijkomende gassen die in de pur zitten en dus na zagen kunnen vrijkomen ..dan gaat de pur "lekken"
Bianca...euhhh PURschuim is na uitharding geheel gas(isosianaat) vrij en zal niet meet lekken....er moet echter wel voldoende uithardingstijd in acht genomen wordet en dat verschilt van PUrschuim tot PUrschuim, als je het met dit schuim doe kies dan voor een schuim met een hoge celdichtheid (kleine belletjes in het schuim) Wellicht weet Désirée wel welke voor partikulieren het beste is.
ook niet na zagen en/of snijden?????? daarom had ik erbij gezet voor de zekerheid......
Grtzz Bianca

inadepina
200-400
200-400

Re: Hallo wie kan mij helpen voor achterwand

Bericht door inadepina »

en als je niet zaagt,snijdt in pur kun je het dan gebruiken? met tegellijm en epoxy? ik kan me voorstellen dat je er best leuke 'stenen' mee kunt maken. iemand dit wel eens gedaan?
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........

jari4now

Bericht door jari4now »

ook niet na zagen en/of snijden?????? daarom had ik erbij gezet voor de zekerheid......
Nee Bianca alle gassen en sionaten zijn na uitharding uit het schuim verdwenen, en als je erna nog met tegellijm(voor kleur en structuur) en Epoxy (voor harde toplaag) er overheen gaat dan kan het zeker geen kwaad, mijn wand is ook van een soort van Polyurethaanschuim(PUR).

Het dus zeker geen kwaad en zelfs in een mal uitermate geschikt voor een achterwand...

Enne Rubson Pur-schuim is te koop bij de GAMMA in Weert :wink: (alles voor de omzet toch Pygotje)

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

jari4now schreef:
Nee Bianca alle gassen en sionaten zijn na uitharding uit het schuim verdwenen, en als je erna nog met tegellijm(voor kleur en structuur) en Epoxy (voor harde toplaag) er overheen gaat dan kan het zeker geen kwaad, mijn wand is ook van een soort van Polyurethaanschuim(PUR).

Het dus zeker geen kwaad en zelfs in een mal uitermate geschikt voor een achterwand...

Enne Rubson Pur-schuim is te koop bij de GAMMA in Weert :wink: (alles voor de omzet toch Pygotje)
ok..weer wat geleerd... :lol:
Grtzz Bianca