ik heb een aqua pro 1 en 3
Als ze een paar weken gedraait hebben dan neem de kracht bij de uitstroom af.
Is dit een teken dat de pomp schoon gemaakt moet worden of is er iets anders aan de hand.
Dit probleem heb ik bij beide pompen.
filters nemen in kracht af
Re: filters nemen in kracht af
Misschien een verkeerde samenstelling van je filtermeteriaal, anders zou het inderdaad door vuil kunnen komen. Heb je veel last van vuil in je aquarium zoals losse bladeren enzo.
Ze mogen best een beetje in kracht afnemen. Door de vorming van de biomassa is de doorstroming minder dan in een schone filter, dat is logisch. Maar ze moeten niet gaan 'sijpelen'... dat er echt maar een klein straaltje uit komt. In dat geval zou ik hem openmaken, en kijken wel onderdeel is dicht geslibt. Grote kans dat dat de witte filterwatten zijn, maar dat hoeft niet.
Inderdaad even bepalen of de straal nog voldoende is, zo niet, dan de filterpot checken op de boosdoener...
Inderdaad even bepalen of de straal nog voldoende is, zo niet, dan de filterpot checken op de boosdoener...
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
kevin schreef:Misschien een verkeerde samenstelling van je filtermeteriaal, anders zou het inderdaad door vuil kunnen komen. Heb je veel last van vuil in je aquarium zoals losse bladeren enzo.
-
Wildcaught Heckel
- 0-200

Witte watten vervang ik hier zelf om de 2 weken en spoel ze om de week uit.
Ook een tip die ik je kan geven is, reinig je slangen om de 3/4 maanden vanbinnen, dit bevordert de doorstroom aanzienlijk.
Suc6
Ook een tip die ik je kan geven is, reinig je slangen om de 3/4 maanden vanbinnen, dit bevordert de doorstroom aanzienlijk.
Suc6
Het houden van Discus is geen hobby, het is een Passie...