dit is een terras van ca 30 x 30 x 30 en hij staat vooraan in het puntje achter in stond een ?!? maar die sloeg niet aan.
Dit zijn idd planten die het ook goed doen in terrariums.
kweekbakje plantje
-
Rob Bosman
Re: kweekbakje plantje
Laatst gewijzigd door Rob Bosman op 18 jun 2008 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
# Rob ik wil je niet op je tenen trappen hoor..maar.....
Microsorium pteropus (Javavaren)
Zuidoost-Azië
Hoogte: 50 cm
Temperatuur: 22-28ºC
Licht: Normaal
Omschrijving:
De bladeren zijn lancetvormig, smal, spits of afgerond enkelvoudig en kort gesteeld. De kleur is olijf- tot donkergroen.
Opmerkingen:
Langzaam groeiende, maar probleemloze en geliefde varen. Groeit in zacht of hard water, in goed of matig belicht aquaria. De plant is zeer geschikt voorop decoratiemateriaal zoals steen, kurkschors, hout enz. Zet de plant zo vast dat de wortels erop vast kunnen groeien. Op deze manier kunt u ook uw achterwand of zijwanden zeer goed decoreren.
In de bodem planten is niet aan te bevelen.
ik ga hier geen welles/nietes van maken omdat t duidelijk is dat javavaren t liefst op decomateriaal zit en bijna nooit in de grond overleeft.... punt...
Microsorium pteropus (Javavaren)
Zuidoost-Azië
Hoogte: 50 cm
Temperatuur: 22-28ºC
Licht: Normaal
Omschrijving:
De bladeren zijn lancetvormig, smal, spits of afgerond enkelvoudig en kort gesteeld. De kleur is olijf- tot donkergroen.
Opmerkingen:
Langzaam groeiende, maar probleemloze en geliefde varen. Groeit in zacht of hard water, in goed of matig belicht aquaria. De plant is zeer geschikt voorop decoratiemateriaal zoals steen, kurkschors, hout enz. Zet de plant zo vast dat de wortels erop vast kunnen groeien. Op deze manier kunt u ook uw achterwand of zijwanden zeer goed decoreren.
In de bodem planten is niet aan te bevelen.
ik ga hier geen welles/nietes van maken omdat t duidelijk is dat javavaren t liefst op decomateriaal zit en bijna nooit in de grond overleeft.... punt...
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
-
Rob Bosman
Bianca, je trapt niet op mijn teentjes hoor. Ik bestrijd ook niet dat ze op niet op deco materiaal ed horen. Ik zeg alleen dat ze bij mij in de vollegrond (zie foto) het gewoon goed doen. Ik bestrijd alleen dat ze dus niet perse dood gaan als je ze in de grond plant. Alleen let wel op hou de wortelstok boven de grond net als bij de lotus.
daarom zei ik ook "bijna" nooit...
t is mezelf ook al eens gelukt in de grond maar ging uiteindelijk toch dood na verloop van tijd...
even iets anders...die zwervende losse bladeren met jonge loten eraan heb ik nu ook van de sumatravaren...gek wordt je daarvan....
even iets anders...die zwervende losse bladeren met jonge loten eraan heb ik nu ook van de sumatravaren...gek wordt je daarvan....
Grtzz Bianca
-
Rob Bosman
Klopt Bianca, dat is de wijze waarop deze plant zijn soort voort laat bestaan, hij laat zijn bladeren met wortelscheuten meevoeren in de rivier en ergens blijven ze dan hangen en groeien weer tot volle plant.
Eigenlijk een heel mooi systeem.
Eigenlijk een heel mooi systeem.
-
Anonymous
Stuur maar op hoorBiancab schreef: even iets anders...die zwervende losse bladeren met jonge loten eraan heb ik nu ook van de sumatravaren...gek wordt je daarvan....
kan je helaas geen PB sturen met adres info, postduif ook goed ?
-
Rob Bosman
doemijdiema schreef:Stuur maar op hoorBiancab schreef: even iets anders...die zwervende losse bladeren met jonge loten eraan heb ik nu ook van de sumatravaren...gek wordt je daarvan....ben gek op varens.
kan je helaas geen PB sturen met adres info, postduif ook goed ?
Stuur maar even via me email dan komt het wel goed.
#doemijdiema...ik heb yvon haar email ook..kan anders via haar....
Grtzz Bianca
Lijkt me niet nodig om hier een nieuw topic voor op te starten, dus ff hierbij.
Van het weekend komt de rio 125 leeg te staan.
Wil de bak wel laten staan voor eventueel kweek of quarantaine.
Tot die tijd lijkt me het wel leuk om te kijken of ik hier ook planten in kan kweken.
Vraagjes:
Waterverversen nog nodig?
Buiten plantenvoeding, niets extra in de bak nodig?
Filter onderhoud nog nodig?
Van het weekend komt de rio 125 leeg te staan.
Wil de bak wel laten staan voor eventueel kweek of quarantaine.
Tot die tijd lijkt me het wel leuk om te kijken of ik hier ook planten in kan kweken.
Vraagjes:
Waterverversen nog nodig?
Buiten plantenvoeding, niets extra in de bak nodig?
Filter onderhoud nog nodig?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
nee verder niks nodig..op wat plantenvoeding na..wat wel belangrijk is is verlichting...sommige plantjes kan je ook submers opkweken...bortelstok in t water rest boven...
Grtzz Bianca
Txs.
Wordt dus een makkelijk bakkie qua onderhoud.
Moet waarschijnlijk binnenkort mijn bak renoveren om 20 / 30 jonge Laetacara curviceps eruit te vissen.
Gaan er ook gelijk wat planten uit die dan in de rio125 komen.
Kijken of ik verse planten kan kweken.
Wordt dus een makkelijk bakkie qua onderhoud.
Moet waarschijnlijk binnenkort mijn bak renoveren om 20 / 30 jonge Laetacara curviceps eruit te vissen.
Gaan er ook gelijk wat planten uit die dan in de rio125 komen.
Kijken of ik verse planten kan kweken.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie