Hoe vaak maak je je filter schoon??
Re: Hoe vaak maak je je filter schoon??
Ik heb alleen de eerste 4 weken om de 2 weken de watten van filter uitgespoelt.
Later heb ik dat eigenlijk niet meer gedaan omdat er nog geen problemen waren... Ik wist niet eens dat je de watten ooit moest vervangen.. Er is bij mij nog steeds de koolfilter uit want ik heb vaak last van een klein plaagje zoals een vin die wazig is en die niet meer beweegt of zo. Dus ik moet vaak medicijnen in mijn bak doen. (ik heb trouwens een eheim filter)
Groetjes Joep
Ik doe het ongeveer 1x in de maand geloof ik, heb 2 externe van mijn tanganyika heb ik overcapaciteit en deze doe ik eens in de 2 maand zo ongeveer.
Ik heb substraat in de 2 mandjes die erinzitten. Grof filterdoek onderin en filterwatten boven in, De grofe hoef ik vaak alleen uit te knijpen en dan is deze schoon soms nog even water erover maar niet te veel, De filterwatten worden op dezelfde manier gedaan. Als deze gaar (kapot) is of teveel vol dan worden ze vervangen. Het substraat doe ik niks aan. Vaak maak ik de rotor en de rest van het pomp gedeelte wel goed schoon.
Ik heb er dus geen grote schoonmaak aan. Ik ben ongeveer met 2 pompen een half uurtje bezig.
Ik heb substraat in de 2 mandjes die erinzitten. Grof filterdoek onderin en filterwatten boven in, De grofe hoef ik vaak alleen uit te knijpen en dan is deze schoon soms nog even water erover maar niet te veel, De filterwatten worden op dezelfde manier gedaan. Als deze gaar (kapot) is of teveel vol dan worden ze vervangen. Het substraat doe ik niks aan. Vaak maak ik de rotor en de rest van het pomp gedeelte wel goed schoon.
Ik heb er dus geen grote schoonmaak aan. Ik ben ongeveer met 2 pompen een half uurtje bezig.
sera super peat geeft waardevolle humuszuren en sporenelementen gedoseerd aan het aquariumwater af. sera super peat reduceert al naar behoefte van de voorheen heersende waterwaarden de carbonaathardheid en de pH-waarde. De waarden worden voor een lange periode continu in het zwakzure bereik gehouden. Zo voelen vissen uit tropische gebieden met zacht water zich beter. sera super peat remt de groei van schimmels, bacteriën en algen af. sera super peat zet u in plaats van sera super carbon in. sera super peat is geschikt voor de verbetering van het water met het oog op het inzetten van jonge kweekvisjes, ook bij een lagere carbonaathardheid (KH).richards schreef:Misschien een rare vraag,maar wat bedoel je met "superpeat"?PygoMania schreef:daar komen we zo min mogelijk aan, behalve de watten doen we met regelmaat...en de superpeat vervangen
http://www.sera.de/index.php?id=481&L=4
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
-
jari4now
Oke...nou zal dan maar bekend maken, ik spoel een keer per maand de watten en de andere maand vervang ik de watte, filter doe ik onregelmatig.
Thanx Patje, voor het plaatsen van de uitleg van superpeat 
i'm the Bengel gotta love me!!!
-
jari4now
Hey Désirée,
Dat spul knal je gewoon in een mandje van het filter????
Dat spul knal je gewoon in een mandje van het filter????
-
Biancab
Onderwerp auteur - 400-600

even een andere vraag...je hebt wel eens filtermateriaal dat verpakt zit in netjes deze hebben grove gaatjes maar je hebt ook spul dat zit in een soort koffiefilter ja sorry kan er anders niks op verzinnen...is wit en structuur is zeer fijn...
ik twijfel of ik dit nou moet laten zitten of niet...ze noemen het wel een filternetje maar toch...ik heb t idee dat er zo geen bacterien bij kunnen of wat dan ook....
ik twijfel of ik dit nou moet laten zitten of niet...ze noemen het wel een filternetje maar toch...ik heb t idee dat er zo geen bacterien bij kunnen of wat dan ook....
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
@Bianca, over welk spul heb je het precies?
@Jan, jij bent ook nieuwsgierig geworden in dat spul zie ik.
Misschien dat Desiree er wat meer over kan vertellen?
@Pygomania, vertel eens waarom je super peat gebruik en wat merk je aan dat spul qua waterwaardes, verkleuringen?
@Jan, jij bent ook nieuwsgierig geworden in dat spul zie ik.
Misschien dat Desiree er wat meer over kan vertellen?
@Pygomania, vertel eens waarom je super peat gebruik en wat merk je aan dat spul qua waterwaardes, verkleuringen?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Biancab

het is van JBL het heet..ClearMec plus
Grtzz Bianca
Volgens mij is het de bedoeling dat je dat spul in die zakjes houd, net als kool.
Ik heb wel eens wat over dat soort zitten lezen en volgens mij weet Patman hier meer over.
Wat ik er toen van begreep, dat je dit spul ook wel voedingsstoffen voor je planten verwijderd, maar zeker weten doe ik dat niet.
Ik heb wel eens wat over dat soort zitten lezen en volgens mij weet Patman hier meer over.
Wat ik er toen van begreep, dat je dit spul ook wel voedingsstoffen voor je planten verwijderd, maar zeker weten doe ik dat niet.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Biancab

daar heb ik absoluut geen last van..planten doen het uitstekend...groeien tegen de klippen op...verder ben ik er tevreden over alleen zit ik dus te twijfelen over het loshalen van die zakjes of niet..ik krijg het idee dat het op deze manier geen optimale werking heeft (zakjes dus heel laten)
Grtzz Bianca
Oke, dan ziet het er wel leuk uit.
Waarom denk je dat het in zo'n zakje niet optimaal werkt?
Waarom denk je dat het in zo'n zakje niet optimaal werkt?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Biancab

omdat t zakje van heel fijn materiaal is gemaakt en ik dus denk dat het water er niet optimaal doorheen kan stromen..er komt ook geen vuil bij of zo..dat zakje zit zo vol met troep...buitenkant dan te verstaan....
Grtzz Bianca
En als je het in zo'n wit zakje doet (kool)?
Maar geeft dat spul niet gewoon de benodigde stoffen af die wel door het zakje naar buiten kunnen en zo in het water terecht komen?
Maar geeft dat spul niet gewoon de benodigde stoffen af die wel door het zakje naar buiten kunnen en zo in het water terecht komen?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Als er water doorheen kan, dan hebben de bacterien ook weinig moeite om zich erdoor te wurmen hoor..Je hebt ze ook in kleine formaatjes, die bacterien..Biancab schreef:even een andere vraag...je hebt wel eens filtermateriaal dat verpakt zit in netjes deze hebben grove gaatjes maar je hebt ook spul dat zit in een soort koffiefilter ja sorry kan er anders niks op verzinnen...is wit en structuur is zeer fijn...
Groeten,
Patrick
Patrick