Valisneria
-
daydreamer
Onderwerp auteur
- 0-200

Valisneria
Problemen met het in leven houden van Valisneria .
Heb al diverse soorten geprobeerd maar ze rotten steeds of de bladeren laten los.
Gebruik geen Easy carbo wel eenmaal in de week profito. Voeg ook co2 toe met ferplast bio co2. BOdem is grind.
Wie ken mij wat advies verstrekken of mij vertellen wat ik eventueel fout doe.
Heb al diverse soorten geprobeerd maar ze rotten steeds of de bladeren laten los.
Gebruik geen Easy carbo wel eenmaal in de week profito. Voeg ook co2 toe met ferplast bio co2. BOdem is grind.
Wie ken mij wat advies verstrekken of mij vertellen wat ik eventueel fout doe.
It's a long way to the ocean so i keep the fish at home.
Re: Valisneria
Met grind en dan wegrotten
plant je ze niet te diep in de grond dan? en haal je alles van verpakking wel goed weg van de wortels zoals glaswol of lood?
-
daydreamer
Onderwerp auteur
- 0-200

Alles wordt eraf gehaald. Diverse planten gekregen (gekocht) van mede aquarianen.
Hoe diep adviseer jij te planten kevin?
Hoe diep adviseer jij te planten kevin?
De meeste planten zijn niet blij als ze te diep gezet worden, vallisneria plant ik net met het stuk waar de wortels samenkomen boven de grond.
Koop je ze met lood of in een potje????
met lood kan het namelijk zijn dat ze te strak zitten waardoor de saptoevoer in de winkel al gestaakt is waardoor jij dus snel dode planten hebt.
Het planten doe je als volgt..worteltjes bij elkaar pakken, kuiltje met je vinger in het zand maken, plantje erin, gat dicht maken en stukje omhoog trekken (zachtjes) zodat hij op de juiste hoogte zit met de wortels en begin bladeren in het zand.
met lood kan het namelijk zijn dat ze te strak zitten waardoor de saptoevoer in de winkel al gestaakt is waardoor jij dus snel dode planten hebt.
Het planten doe je als volgt..worteltjes bij elkaar pakken, kuiltje met je vinger in het zand maken, plantje erin, gat dicht maken en stukje omhoog trekken (zachtjes) zodat hij op de juiste hoogte zit met de wortels en begin bladeren in het zand.
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
-
Peter 75
Ja, of heb je er ook Ancistrussen in de bak zitten ???
Zo ja, geef ze dan wat meer komkommer dan laten ze je plantjes wat meer met rust.
Zo ja, geef ze dan wat meer komkommer dan laten ze je plantjes wat meer met rust.
-
daydreamer
Onderwerp auteur
- 0-200

Geen vissen die planten vernielen. De plantjes gekocht van iemand van dit forum waren netjes verpakt dus daar lag het niet aan.
Wat is de temperatuur eigenlijk van je water?
Misschien helpt zo'n extra voedingstabletje bij de wortels?
Misschien helpt zo'n extra voedingstabletje bij de wortels?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
daydreamer
Onderwerp auteur
- 0-200

Temperatuur is 26 graden andere planten doen het bijna perfect.
Vallisneria plant je best óp de bodem, niet ín de bodem. Zijn eigenlijk sterke planten die zelfs in mijn vijver buiten groeien...
Groetjes, Jean-Paul
-
Coby
Klopt Jean-Paul, je moet ze net met de wortel boven het zand uit laten steken, als je ze te diep plant verslijmt het blad en slaan ze dus niet aan. Hier in de malawibak doet de vallisneria het perfect en ik gebruik maar een enkele keer wat plantenvoeding, er zitten zelfs al een heleboel uitlopers aan. 
Bij mij doet hij het ook goed (uitlopers van coby) heb zelf nu ook al uitlopers. wat ik ook had gezien bij mij in de bak is dat ze niet zo graag in de stroming staan, kan wel een beetje maar niet in de uitstroom van je pomp.
om hier even op door te gaan ik heb 1 van mijn zielige .... er uitgehaalt zie hieronder

kan ik nog wat van die bovenste maken?
en die onderste tja die vliegt al uit de bodem als ik de tv aan zet.

kan ik nog wat van die bovenste maken?
en die onderste tja die vliegt al uit de bodem als ik de tv aan zet.
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
Zijn een beetje verslijmd, geloof niet dat dat nog wat wordt. Hebben ze te diep gestaan wellicht 
Bij mij staan ze wel in de stroming bij de uitstroom ..altijd al gestaan ook...en t stroomt er best...en t groeit als kool..geen problemen mee....Miko schreef:Bij mij doet hij het ook goed (uitlopers van coby) heb zelf nu ook al uitlopers. wat ik ook had gezien bij mij in de bak is dat ze niet zo graag in de stroming staan, kan wel een beetje maar niet in de uitstroom van je pomp.
Grtzz Bianca