Wat is de afmeting van je aquarium (LxBxH)?
151x51x62 Rio 400 met interne pomp en filter
Tevens een externe filter Eheim2222 er bij.
Hoeveel liter bevat je aquarium?
470 liter brutto
Gewenste waterwaardes:
PH= 7,2 kan eventueel lager met osmose water
KH= 6 graden d
GH= >10 graden D
Deze waarde zijn van mijn aquarium wat nu draait en dus weggaat.
Welke vissen en aantallen zwemmen er nu?
aquarium wordt besteld.De vissen die mee gaan van het oude aquarium naar het nieuwe aquarium zijn:
1x Ancistrus Albino
1x L201 Hypancistrus inspector
Heb je een bepaalde vis of biotoop als uitgangspunt al in gedachten?
Zuid amerika biotoop
Vissen die wij er graag bij willen hebben zijn:
Discussen
Hypancistrus sp. (L340) Mega Clown Pleco (koppel) of
Scobinancistrus sp. (L133) (koppel) of
Hypancistrus sp. (L066) King Tiger Pleco
Ancistrus Albino (deze wordt aangevuld tot een koppel)
L201 Hypancistrus inspector (deze wordt aangevuld tot een koppel)
Er komt 2 grote stukken kienhout in en wat planten die tegen de hoge temperatuur kan.
En waarschijnlijk een zandbodem,of zeer klein grint.
Voor de rest heb ik nog geen idee,maar dat hoop ik hier te horen.
Vissen bestand rio 400
Re: Vissen bestand rio 400
Wil je de discusvis als hoofdvis (blikvanger) gaan houden, of slechts enkele?
Ik raad bijna altijd filterzand aan, en in dit geval ook weer.
Ik raad bijna altijd filterzand aan, en in dit geval ook weer.
-
Rob Bosman
Enkele discussen zal niet gaan, wij in de discus wereld blijven ons vast houden aan het standpunt van de discus is een scholenvis en moet toch minimaal in een groep van 5 gehouden worden
De discus wordt de hoofdvis en het worden er 5 of 6 stuks.
Voor de rest komt er alleen vissen bij die op de bodem of laag in het aquarium blijven.
Voor de rest komt er alleen vissen bij die op de bodem of laag in het aquarium blijven.
Ja dat moet prima kunnen toch? Ik zou alleen een beetje oppassen met teveel L-nummers, het zijn enorme vervuilers, ze schijten heel je bak vol, en de interne filters van Juwel zijn niet slecht, maar met sterke vervuiling hebben ze wel moeite.
Dan zal ik van beide vissen nog 1 aanschaffen,zodat dit een koppel wordt.
Dan komt er nog 1 soort dwergcichliden in.
Dan komt er nog 1 soort dwergcichliden in.
Ik heb er ook nog een extra buitenfilter op,een eheim 2222.Deze doet ongeveer 500 l/h.Serge schreef:Ja dat moet prima kunnen toch? Ik zou alleen een beetje oppassen met teveel L-nummers, het zijn enorme vervuilers, ze schijten heel je bak vol, en de interne filters van Juwel zijn niet slecht, maar met sterke vervuiling hebben ze wel moeite.
Aharichards schreef:Ik heb er ook nog een extra buitenfilter op,een eheim 2222.Deze doet ongeveer 500 l/h.Serge schreef:Ja dat moet prima kunnen toch? Ik zou alleen een beetje oppassen met teveel L-nummers, het zijn enorme vervuilers, ze schijten heel je bak vol, en de interne filters van Juwel zijn niet slecht, maar met sterke vervuiling hebben ze wel moeite.
Als ik niet op het aantal liters let, dan is het beste als je ook een grotere schol van een klein blijvende vis te houden, deze zorgen voor de verwerking van klein afval wat de discussen laten liggen, en wat het aanzicht zeer veel mooier maakt, zoals bv de neon tetra of kardinaal tetra als simpel voorbeeld.
Let wel op dat de school het voedsel van de discussen afneemt, maar het kleine eerd wat een discus niets waard is.
Ik ben het niet helemaal eens met serge: l-nummers kunnen vaak flink schijten maar ze zorgen altijd voor opruiming van afval wat door alle andere vissen niet de moeite of eetbaar is, dus het voedsel word omgezet in uitwerpselen, die weer afgebroken kunnen worden door nitrificeren bacterieen, EN DAT GEBEURD MET VOEDSEL RESTEN NIET.
LET WEL OP: Reken ff goed uit dat je bak genoeg liters heeft voor een schol discussen en de levende wezens die er toch wel bij horen!!!!
Let wel op dat de school het voedsel van de discussen afneemt, maar het kleine eerd wat een discus niets waard is.
Ik ben het niet helemaal eens met serge: l-nummers kunnen vaak flink schijten maar ze zorgen altijd voor opruiming van afval wat door alle andere vissen niet de moeite of eetbaar is, dus het voedsel word omgezet in uitwerpselen, die weer afgebroken kunnen worden door nitrificeren bacterieen, EN DAT GEBEURD MET VOEDSEL RESTEN NIET.
LET WEL OP: Reken ff goed uit dat je bak genoeg liters heeft voor een schol discussen en de levende wezens die er toch wel bij horen!!!!