Wat voor bak heb je en waarom?

Wat voor bak heb je? Leg ook uit waarom!

Beplant gezelschapsaquarium
23
41%
Malawi
8
14%
Tanganyika
4
7%
Zuid-Amerika
11
20%
Midden-Amerika
0
Geen stemmen
(Zuid-Oost) Azië
0
Geen stemmen
Ander biotoopaquarium (welke?)
3
5%
Meerdere bakken, maar geen voorkeur
7
13%

Totaal aantal stemmen: 56

boes
0-200
0-200

Re: Wat voor bak heb je en waarom?

Bericht door boes »

zuid amerikaans dit omdat ik helemaal gek ben van pauwogen en dit dus de hoofdbewoners zijn van mijn aquarium..
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...

iwan
0-200
0-200

Bericht door iwan »

ben ooit begonnen met tanganjika,,wat leleupi's en altolamprogolus calvus,,en nog wat kleine witte girjsgestreepte visjes waar ik de naam nie precies meer van weet :oops: ) maar de calvussen hingen heel de dag maar eenbeetje te hangen,,de enige die iets actief waren waren de leleupis..ben me toen eens helemala gaan verdiepen in de boeken van de zuid en midden amerikaanse cichliden,,en kwam er toen achter,,dat daar verschrikkelijk mooie vissen qua gedrag en kleur en grootte waren,,,dus alles nazoeken op gedrag ,, kwam ik uit op zuid amerika(geophagussen/astronotus/en mooie schijfzalmen(metynnis hypsauchen),toen wat gaan rommelen,,en kwamne er midden amerikanen bij(voor de biotoopsamenstellers iets wat ze nooit zouden doen,maar wilde het toch proberen,en nu komt er dus weer een bak bij,,zodat ik zuid en midden kan scheiden.ik heb dus miden en zuidamerikanen,,maar bak is zuid ingericht(alleen al voor mn pauwtjes en arowanas)
veel mooi hout,wat planten,stenen,,en een tikkeltje donkere bak.
wil echter wel mn bak midden in gaan richten,,en ook met de vissen wil ik me meer gaan richten op alleen midden amerikanen.
waarom?,tja als je midden amerikanen ziet,,aan hun gedrag,,kleurcontrasten,paargedrag en grootte ,,zijn vissen met een temperamentje,,en daar hou ik wel van
en de pauwtjes komen in een nieuwe bak samen met de arowanas,,om die helemaal zuid te maken.
dus voor mij is het echt puur midden en zuid amerika,,,omdat het zooooo veelzijdig is

yvon

Bericht door yvon »

Gezelschapsaqua's met veel planten erin en in iedere bak ligt/hangt ook wel wat kienhout wat begroeit is met mos of met javavaren opgebonden.
De kweekbakjes zijn ingericht op de manier die het beste is om met de bewoners die erin zitten te kweken.
En ik denk dat ik niet snel aan een echt biotoop zal beginnen, maargoed zeg nooit nooit hahaha
Ik vind dat super om te zien van een ander maar een gezelschapsaqua met veel planten trekt me toch meer.

Herman
200-400
200-400

Bericht door Herman »

Ik ben gegaan voor "meerdere bakken maar geen voorkeur".
Ik ben een liefhebber van vissen en hun waterleefgebieden, in de ruimste zin van het woord
Om het anders te stellen, als een koe schubben zou hebben, of anderszins ingericht zou zijn om in water te overleven
ongeacht of het zoet brak of zoutwater zou zijn, dan zou hij zeker ook tot mijn interesse sfeer behoren. :D

tanganyika rules!
0-200
0-200

Bericht door tanganyika rules! »

doe mij maar tanganyika.
ik vind dat de kleuren zo mooi zijn,en hun gedrag bijv. de l ocellatus.
die loopt de hele dag aan zijn slakkenhuisje te sjoren.
en zoals patman al zij eerder,mijn vissen begroeten me.
kom ik in me kamer komen ze allemaal uit.
erg grappig om te zien.

PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

ZA, beplant en wel :)
i'm the Bengel gotta love me!!!

Gast

Bericht door Gast »

Ik heb gekozen voor meerdere bakken maar heb toch wel een voorkeur naar Azie en dan dus labyrinthen zoals dwerg knorgoerami , betta (niet perse splendens, als ik bijvoorbeeld nog eens over een stel smaragdina's struikel neem ik ze mee)
Maar ook killi's trekken mijn aandacht en wil ik daar speciaal bakjes voor inrichten mettertijd.
biotoop aqua's zou ik daar nooit voor kunnen maken, eer dat het een biotoop is kan je net 1cm diep kijken voor de meeste soorten hier.

richards
0-200
0-200

Bericht door richards »

Ik heb een ZA-aquarium,omdat de discussen wel hele mooie vissen zijn.
Tevens zijn de cory's,L-nummers ook wel mooi.
Hiervoor had ik een gezelsschap aquarium met verschillende soorten,maar dat werd op gegeven moment tocht een beetje te vol met planten.
Hier door zag je de vissen bijna niet meer.

mandyrademaker
0-200
0-200

Bericht door mandyrademaker »

foutje. Ik had moeten kiezen voor meerdere bakken, geen voorkeur. Ik heb er nu 3; een 60ltr met guppen en zwaarddragers (veel jonkies, vinden mijn leerlingen leuk!), één 240ltr met een raar mixje, maar dat wordt ooit een Tanga bak omdat ik verliefd ben op Prinses van Burundi oftewel Neol.bric. zoooooooooo mooi! Beide op mijn werk.
En de nieuwe 350ltr. met discus en maanvissen, (daar zwemt dan ook nog die maffe Gnatenemus bij)de thuisbak, maar die is nog niet helemaal klaar. Ik vind alles mooi, als het maar een beetje rust geeft.