Gaan Cicliden en Goerami's samen???

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Gaan Cicliden en Goerami's samen???

Bericht door Roderick »

Om een zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven, vragen wij om het onderstaande lijstje zo compleet mogelijk aan te vullen.

Wat is de afmeting van je aquarium (LxBxH)?
101x41x50

Hoeveel liter bevat je aquarium?
rio 180 dus 180 liter

Welke vissen en aantallen zwemmen er nu?
nog geen maar van uit mijn andere aquarium:
1 of 2 kersen buikjes
3 corry's
1 zwarte tetra
4 fantoom zalmpjes
1 pleco
1 platy
en een paar appelslakjes

ik wil in mijn nieuwe bak http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=1583 graag dwerg en diamant of goud goerami's, in paartjes natuurlijk, houden samen met 1 paartje antennebaarsjes en heel heel misschien nog een ciclide soort... dus minstens twee cicliden soorten in een bak van een meter... en ze komen ook nog uit andere gebieden... maar gaan cicliden (antennebaarsjes) en goerami's zowiezo wel samen???

ik hoop snel het teweten want het duurt nog een week voordat ik mijn aquarium kan inrichten...
Groetjes Roderick
Afbeelding

Coby

Re: Gaan Cicliden en Goerami's samen???

Bericht door Coby »

Ik zou gourami´s alleen met rustige soorten samenhouden en niet met cichlides, kijk anders eens even in onze Database daar kun je een heleboel informatie vinden.

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

antennebaarsje zou inprinciepe niet zo moeilijk moeten zijn..alhoewel ik zo wel mijn twijfels heb..t is en blijft een cichlid..
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

jah in de winkel zeiden ze dat het alleen een probleem is als ze gaan broede maar dan moeten de waardes presies goed zijn en als ze gaan broede dan haal ik ze er uit en stop ze in zo'n kweekbakkie die in het water drijft zodat de kleine en de eitjes op gegeten worden door de andere. maar het zou moeten kunnen of niet?
Groetjes Roderick
Afbeelding

Herman
200-400
200-400

Bericht door Herman »

roderick1444 schreef:jah in de winkel zeiden ze dat het alleen een probleem is als ze gaan broede maar dan moeten de waardes presies goed zijn en als ze gaan broede dan haal ik ze er uit en stop ze in zo'n kweekbakkie die in het water drijft zodat de kleine en de eitjes op gegeten worden door de andere. maar het zou moeten kunnen of niet?

Roderick

Dat moet je niet doen, en de winkel zal het misschien best goed bedoelen, maar jij kan het best eens verkeerd hebben opgevat?
Want gurami's komen uit Azie, en dwergcichliden die dan misschien eventueel wel zouden kunnen, komen toch uit Zuid Amerika.
Nu is het wel een gezelschapsaquarium maar dat houdt niet in dat ook maar alles bij elkaar gestopt kan worden.
Een belangrijk ding moet je niet vergeten, wij aquarianen mogen de visjes verzorgen het visje zelf heeft nergens om gevraagd.
Ik bedoel hiermede te zeggen, wij hebben als verzorgers de plicht het beste voor te hebben met onze visjes.
En als ze gaan broeden, dan mag je nooit en te nimmer de babyvisjes bij de ouders weghalen.
Doe je dat wel, dan maak je je schuldig aan artificial breeding en dat is een hogelijk kwalijke zaak.
Ik heb nu geen tijd om dit nog uitgebreid uit te leggen, maar misschien zijn er enkele andere leden die dat willen doen omdat ik enkele weken afwezig ben.
Ik kan alleen nog maar hopen dat je zo verstandig bent, om deze goed bedoelde raad aan te nemen. :D

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

ik haal niet de kleinjes bij de ouders weg maar de ouders van de kleintje... of is dat ook verkeerd... maar wat houd dat dan in artificial breeding?
Groetjes Roderick
Afbeelding

Coby

Bericht door Coby »

Wat ik er uit begrijp gaat het dan op een kunstmatige manier en niet op de natuurlijke manier, de kleintjes zullen dan later ook geen broedzorg kennen lijkt me.
Maar ik zou dus geen cichlides in je bak zetten.

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

nou jah ik heb 3 kleine kersen buikjes waar ik nog niet aan kan zien welk geslacht ze zijn... maar dan komt er waarschijnlijk er maar 1 in dus kunnen ze niet gaan broeden in deze bak want ik ben niet zo van de broeden en dat worden dan de enige cicliden soorten als ik goerami's neem. maar wat vinden jullie eigenlijk mooier??? cicliden of goerami's?
Laatst gewijzigd door Roderick op 05 jun 2008 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Roderick
Afbeelding

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

ik ga dan zeker voor de goeramies maar ja dat is toch iets wat je eigen keuze moet zijn he..en niet de onze..
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Onderwerp auteur
Roderick
400-600
400-600

Bericht door Roderick »

maakt het eigenlijk uit dat er fantoomzalmpjes in zitten die komen uit zuid amerika en dan samen met goerami's of maakt dat niet veel uit omdat het een gezelschaps aquarium is?
Groetjes Roderick
Afbeelding

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Zou volgens mij wel kunnen voor een gezelschapsbak.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Serge
200-400
200-400

Bericht door Serge »

Ja, dat kan wel. Fantoomzalmpjes zijn redelijk onschuldig, maar zorg er wel voor dat de school voldoende groot is, een stuk of 10 minimaal.

Overigens ben ik het wel eens met Herman, met de kanttekening dat een Ramirezi wel kan - vind ik dan, zeker in een wat grotere bak. In een kleine bak kunnen ze elkaar wel eens in de weg gaan zitten.

Anietake
0-200
0-200

Bericht door Anietake »

Hallo,

Ik heb een koppel kersenbuik chicliden en 2 koppels goerami's en ik ondervindt geen enkel probleem.
Ik heb nu ook veel te veel jongen van de kersenbuiken. Ik schat dat er nu nog rond de 15 jongen in zitten. En ze worden inmiddels al behoorlijk groot.
Wie ze wil hebben trouwens mag ze komen halen.

Maar ondanks dat er nu zoveel inzitten ondervind ik nog steeds geen enkel probleem.
Maar dan moet ik er wel bij vertellen dat mijn bak wel 150x60x60 is. Ze hebben dus wel de ruimte. Ze hoeven elkaar dus niet te treiteren.
Ik heb het ook al meer gezegd, ik denk dat kersenbuiken wel een van de chiclide soorten zijn waar je weinig of nauwelijks last mee hebt. Want ook ik heb een gezelschapsbak.
Groetjes Anietake,

Gezelschapsaquarium 150x60x60