Verruiming winkel-openingstijden...

Rob Bosman

Re: Verruiming winkel-openingstijden...

Bericht door Rob Bosman »

kevin schreef:Ik wilde ook al vragen of je dan thuis was Jan, konden we misschien gratis kijken. :coffee:
Kan je beter vragen of ze het KPN gebouw open willen stellen voor publiek

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Leuke plek voor een meeting Rosa :wink:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Het is alleen zo jammer dat we er zelf niet eens inkomen, zelfs Rosa alleen niet buiten haar rooster tijden. Pas werkt dan niet.

jari4now

Bericht door jari4now »

kevin schreef:Ik wilde ook al vragen of je dan thuis was Jan, konden we misschien gratis kijken. :coffee:
Ik zie hier een mini meeting groeien voor beheer toezicht en ass.team en natuurlijk sponsors.......leuk...

jari4now

Bericht door jari4now »

Maar om weer ff On-Topic te gaan....Mij maakt het eigenlijk niet uit die winkelsluiting....ik kom er haast nooit, maar een bouwmarkt zou voor een hoop mensen wel ook op zondag open moeten zijn.
Ik zie dan liever dat het bouwmarkt personeel op vrijdag vrij is en dan wat mij betreft op zondag wisselende diensten draait.

Ook in dit soort zaken kom ik niet meer, ben een beetje klaar met klussen, als ik er kom heeft het een andere reden.....Plantjes leveren b.v en dat is wel veel leuker dan dingen kopen.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Zelf ben ik toch wel van mening dat NL een beetje doordraaft met die openingstijden.
Waarom op zondag naar bv een bouwmarkt, ga zaterdag. Neem de dag om wat met je gezin te doen, ipv je ook op zondag te storten in de koop en verkoop cultuur, kunnen die medewerkers dat ook doen.
Mensen worden al steeds ongeduldiger, een nachtje slapen omdat de winkel dicht is, is niet erg, kun je er nog over nadenken en leert men misschien weer een beetje geduld te hebben.
Ben niet christelijk oid, maar 1 rustdag in de week om NL een dagje rust te geven, kan geen kwaad.
Just my 5 cents!
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Jennifer
0-200
0-200

Bericht door Jennifer »

Helemaal mee eens! Amen.

jari4now

Bericht door jari4now »

Jennifer schreef:Helemaal mee eens! Amen.
Ik ook hoor...zus, maar ....heb toch wel een winkel die op alle dagen altijd open mag zijn.....makelijker om er eens binnen te stappen, maar och doe ik toch niet op het juiste moment dus....doe dan maar toch eigenlijk 8 uur per dag

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

jari4now schreef:
Ik ook hoor...zus, maar ....heb toch wel een winkel die op alle dagen altijd open mag zijn.....makelijker om er eens binnen te stappen, maar och doe ik toch niet op het juiste moment dus....doe dan maar toch eigenlijk 8 uur per dag
En als je toch een keer naar die winkel ga, beetje plannen kan dan geen kwaad.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

jari4now

Bericht door jari4now »

Rhodan schreef:
jari4now schreef:
En als je toch een keer naar die winkel ga, beetje plannen kan dan geen kwaad.

Whahaha Rhodan je weet half niet hoe raak die opmerking is........ :oops: :oops:

dus helmaal mee eens.....heb ik wel van geleerd inmiddels

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Begin je een beetje door te krijgen :wink: .
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Jennifer
0-200
0-200

Bericht door Jennifer »

Ik ook hoor...zus, maar ....heb toch wel een winkel die op alle dagen altijd open mag zijn.....makelijker om er eens binnen te stappen, maar och doe ik toch niet op het juiste moment dus....doe dan maar toch eigenlijk 8 uur per dag[/quote]
En als je toch een keer naar die winkel ga, beetje plannen kan dan geen kwaad.[/quote]

Whahaha Rhodan je weet half niet hoe raak die opmerking is........ :oops: :oops:

dus helmaal mee eens.....heb ik wel van geleerd inmiddels[/quote]

Geweldig hoe mensen de spijker op zijn kop kunnen slaan hihihi!!!

inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

Of ruimere openingstijden meer omzet geven, weet ik niet. Personele kosten zijn ook hoger en de boel zal toch ook verlicht, verwarmd etc moeten worden. Dat zal echt aan het soort winkel liggen of dat zo is.
Waar ik even op in wil spelen is de opmerking, als je ruimere openingstijden krijgt ben je als personeel nooit meer thuis, geen feestdag etc.
Ik werk in de gezondheidszorg, 24 uurs zorg, dus 365 dagen per jaar 24 uur personeel aanwezig.
Ik ben of kerst of oud en nieuw vrij, of pasen of pinksteren etc. Om het weekend vrij, maar als ik het weekend werk dan heb ik daar door de week vrij voor.
Ik heb onregelmatige werktijden, dat is soms niet fijn maar meestal wel lekker. Even naar de markt voor je gaat werken van 13 tot 21 uur.
Ik werk parttime, maar heb collega's die fulltime werken met kinderen, ook zij vinden het onregelmatige werken meestal prettig. Ze zijn over het algemeen toch vaker overdag bij hun kids.
Overal zitten voor en nadelen aan. Maar om nu te zegen dan ben ik geen 1 feestdag vrij, nee als het in de gezondheidszorg kan, dan moet het elders ook te doen zijn. Dat je er niet voor kiest. Ja dat kan.

Voor mij persoonlijk hoeven de openingstijden niet ruimer.
Ik woon in een klein gehucht en dat de winkels tussen de middag niet meer sluiten is hier al een hele vooruitgang.
Laatst gewijzigd door inadepina op 21 jun 2008 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Ben het met je eens hoor, zit al iets van 20 jaar in de onregelmatigheid en zou zelf ook niet anders willen.
Heeft voor en nadelen.
En wat je zegt, of ruimeren opingstijden meer opleverd....... betwijfel het.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

yvon

Bericht door yvon »

Wat me nu opvalt is dat er niet veel gezegd word over de langere openingstijden van een aquariumwinkel/dierenwinkel en wat dat betekenen zou voor de gezondheid etc. van de vissen.
Mij lijkt het in ieder geval niet oke als dieren en dus ook vissen, zoveel uren in het felle lamplicht zitten en continue drukte om zich heen hebben.

Het is denk ik dus ook een verschil wat betreft verruiming van de openingstijden om welke branche het gaat.
En hoe dan ook moet een ieder vrij zijn om ervoor te kunnen kiezen niet in de avonduren en/of op de koopzaterdagen/koopzondagen te moeten werken.

Een avondwinkel is super makkelijk, dat weet ik wel van de tijden dat ik in amsterdam was, maar als ik in wageningen ben en weet dat de winkels op een bepaalde tijd dicht gaan, houd ik daar ook rekening mee.
En ja het is balen als ik iets vergeten ben en de winkel is al dicht, maar dat wil niet zeggen dat voor die dingen de winkels maar 24/7 open moeten zijn.

Ook ben ik het er volkomen mee eens dat je ook eens lekker het bos in kunt gaan of een lekkere fietstocht maken ipv in een winkelcentrum te gaan rond hangen.
En voor degene die geen zin hebben zich teveel in te spannen en een boswandeling of fietstocht te vermoeiend vinden, ach die gaan gewoon achter de pc hangen :P
Ikzelf ga trouwens wat betreft vermoeidheid liever een eind fietsen of wandelen dan winkelen, dat geslenter van de ene naar de andere winkel pffffff, dat is pas vermoeiend.