formaline of methyleenblauw tegen witte stip

Onderwerp auteur
isatje
0-200
0-200

formaline of methyleenblauw tegen witte stip

Bericht door isatje »

• Om een zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven, vragen wij om het onderstaande lijstje zo compleet mogelijk aan te vullen.

Waterwaardes: alles ok
    PH=
    KH=
    GH=
    Nitraat (no2)=
    Nitriet (no3)=
    Temperatuur=

Welke zichtbare veranderingen zijn er waar te nemen aan de vis:hele lichte witte stipjes vooral op de staarten, voor de rest alles oke

Zijn er nog veranderingen aangebracht in of aan het aquarium:

Zijn er al medicijnen gebruikt voor dit probleem?
    zoja welke en hoeveel:
even een klein vraagje
hoeveel dagen moet je dit product formaline of methyleenblauw gebruiken of moet je dat maar 1 keer doen voor de behandeling van witte stip? Het is een product van de apotheker en er staat op 20 tot 30 druppels per 100liter water maar niet hoeveel dagen aan 1 stuk

Onderwerp auteur
isatje
0-200
0-200

Re: formaline of methyleenblauw tegen witte stip

Bericht door isatje »

ps het gaat om goudvisjes, dus koudwater, nitriet is oke maar ph is normaal niet nodig voor koudwatervissen volgens de dierenhandelaar

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Dan lijtk het mij dat dat de kuur maar een eenmalige dosering betreft, anders had het er wel bij gestaan. Staat er niets over een eventuele nabehandeling?
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Herman
200-400
200-400

Bericht door Herman »

isatje schreef: even een klein vraagje
hoeveel dagen moet je dit product formaline of methyleenblauw gebruiken of moet je dat maar 1 keer doen voor de behandeling van witte stip? Het is een product van de apotheker en er staat op 20 tot 30 druppels per 100liter water maar niet hoeveel dagen aan 1 stuk
Als ik het goed lees, heb jij het hier over 2 verschillende producten van de Apotheek?
Formaline en dus Methyleenblauw. Mijn vraag is welk product is het, en nog belangrijker wat is de verhouding van het product.
Normaal gesproken moet er met methyleenblauw worden nagedoseerd uitgestreken over merdere dagen.
Als je Formaline ook los hebt gekocht bij de Apotheek, dan heb je een uiterst agressief middel in handen waarvoor ik je wil waarschuwen om dat niet ondeskundig te gaan gebruiken. Ook voor de mens is dit een uiterst gevaarlijk goedje. (Haal het niet in je hoofd om eraan te ruiken)
Ik kan je vraag dus niet goed interpreteren, omdat ik niet weet of je 2 losse producten hebt of een combinatie product zoiets als F.M.C.
Kijk uit met geneesmiddelen, want een geneesmiddel is altijd een gif wat in een juiste dosering kan werken als een medicijn.
Ik heb meer vissen zien doodgaan door ondeskundig gebruik van medicijnen door liefhebbers, dan dat ze er een vis mee genazen.
Laat eens de preciese stam oplossing horen, en ook welk product je nu hebt?

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Inderdaad ja ik heb een tijdje Formaline vervoerd in bakken van 1000 liter :roll: als die open gingen was je gelijk van je verkoudheid af.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
isatje
0-200
0-200

Bericht door isatje »

de kleur is blauw en het is in druppels dat het in het water moet, het is een oplossing.
als je het in het water doet dan kleurt het water eventjes blauw maar dat verdwijnt dus ik denk gewoon een oplossing van methyleenblauw

Herman
200-400
200-400

Bericht door Herman »

isatje schreef:de kleur is blauw en het is in druppels dat het in het water moet, het is een oplossing.
als je het in het water doet dan kleurt het water eventjes blauw maar dat verdwijnt dus ik denk gewoon een oplossing van methyleenblauw
Was er geen gebruiksaanwijzing bij, dat hoort toch wel zo te zijn hoor?.
Daarom is het altijd beter een merkmedicijn te kopen, het is uiteindelijk veiliger ook nog.
Ik waarschuw nogmaals, dat er op losse gekochte medicijnen waar dan ook gehaald, er geen enkele garantie
is mocht er eens iets fout gaan.
Als er in het medicijn formaline zit en het medicijn staat al wat langer, dan kan het zeer giftige formaldehyde neerslaan en dat is uiterst gevaarlijk.
Bij medicijngebruik door een liefhebber is het zeer aan te raden een merkmedicijn te kopen, omdat men daarmede terug kan vallen op garantie en nazorg. En er zit altijd een bijsluiter voor gebruik bij.
Ik kan nu niet zeggen wat je eigenlijk over meerdere dagen moet doen, omdat ik niet de samenstelling en verhouding van het product ken door jou gekocht bij de apotheker. :shock:

Overigens koop je bij de apotheker geen kant en klaar methyleenblauw/waterige oplossing, maar alleen het poeder.

Onderwerp auteur
isatje
0-200
0-200

Bericht door isatje »

het is FMC, staat zo op het flesje, oplossing van 30 ml
wat houdt dit dan in?

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

http://www.kerklied.com/~discusvis/index.htm

Hier vindt je de benodigde info over FMC

Onderwerp auteur
isatje
0-200
0-200

Bericht door isatje »

ik heb dan zonet even gekeken hier verder op de website en gezien dat er het produkt jbl ectol cristal en jbl punctol bestaan, mss zijn deze dan een stuk beter dan FMC maar weet dan iemand waar ik ze makkelijk in Belgie kan kopen, liefst online?

Rob Bosman

FMC is een goed product als je even de moeite neemt om op de site van Leo Lammers te kijken staat alles beschreven over ziekte behandeling en dosering

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Rob Bosman

Juist Kevin, had zelf even geen zin om te zoeken. We kunnen die jonge knapen niet alles voorkauwen.

Onderwerp auteur
isatje
0-200
0-200

Bericht door isatje »

sorry als ik mss wat teveel gevraagd heb hoor, dit was niet mijn bedoeling
Ik hoopte gewoon om via het forum toch wel wat inlichtingen te kunnen krijgen maar niet jullie tot last te zijn. Ik ben niet jong (34 jaar) maar wel mss nog onervaren maar al doende leert men, en door vragen te stellen kan ik toch ook wel gerust bijleren, dacht ik toch
Maar ik informeer me zeker en vast ook eens bij de dierenhandel zelf, wat ik al van plan was, plus dat ik zelf wel op internet goed zoek en lees en informeer. Jullie hoeven me het zeker en vast niet voor te kauwen dus

Rob Bosman

isatje schreef:sorry als ik mss wat teveel gevraagd heb hoor, dit was niet mijn bedoeling
Ik hoopte gewoon om via het forum toch wel wat inlichtingen te kunnen krijgen maar niet jullie tot last te zijn. Ik ben niet jong (34 jaar) maar wel mss nog onervaren maar al doende leert men, en door vragen te stellen kan ik toch ook wel gerust bijleren, dacht ik toch
Maar ik informeer me zeker en vast ook eens bij de dierenhandel zelf, wat ik al van plan was, plus dat ik zelf wel op internet goed zoek en lees en informeer. Jullie hoeven me het zeker en vast niet voor te kauwen dus

Nee vragen doe je niet teveel hoor zo was het ook niet bedoelt, alleen als de link even aan klikt bij Kevin dan staat het daar heel goed beschreven deze man ken ik is al heel lang discuskweker en weet heel veel van visziekten en medicijnen. Ook verkoopt hoj medicijnen voor vissen dus daar ben je gewoon aan het juiste adres.

Wat ik min of meer bedoelde dat ik het wel voor je kan opzoeken en dan knippen en plakken en het hele verhaal hier neer kan zetten maar daar ff geen zin in had pff griep anders had ik het nog wel gedaan.

Maar gewoon blijven vragen daar zijn we hier voor.