Dan wint bij mij denk ik toch de betta.

^ een paar voorbeeldjes van de variëteit van de betta's wat betreft de vormen en de kleuren.
Het karakter van deze vissen is ook super, aan de ene kant zijn ze heel tam, ze gaan als je je hand in het aqua houd zelfs in je hand liggen, aan de andere kant kunnen ze met andere betta mannen vechten tot de dood erop volgt.
Ook andere vissen met bv lange vinnen zien ze als concurenten en hebben dan geen leven bij ze.
Daar staat ook tegenover dat ze absoluut niet samenghouden kunnen worden met 'vinnenbijters', zo zijn we er zelf een hele tijd geleden achter gekomen dat de tetraodon travancoricus (dwergkogelvis) ook graag naar de vinnen van de betta's hapten.
Betta's zijn zeer zeker geen beginners vissen, aangezien ze een flinke gebruiksaanwijzing hebben.
Ik vind het ook heel jammer dat veel mensen maar een koppeltje of een mannetje kopen omdat ze 'zo mooi zijn', maar ze beseffen absoluut niet wat ze in huis halen en vragen zich later af wat er toch allemaal fout gaat en waarom, maar dat is met veel vissen het geval.
De aplocheilus lineatus goa komt bij mij op de tweede plek en de garnalen op de derde plek.
Ik ben benieuwd welke aqua bewoners jullie hart veroverd hebben.