Hallo, ik heb een nieuwe achterwand gekocht 200x60, en die bestaat uit een stuk.
Mijn stabiliteitstrips moeten dus verwijderd worden.
Hoe doe ik dat het beste, wil liever niet zagen.
Degene waar ik hem van gekocht heb zei, dat ik kon proberen
met dun visdraad eronder proberen te komen, maar dat valt niet mee.
Iemand suggesties?
Pierre
stabiliteitstrips verwijderen
Re: stabiliteitstrips verwijderen
Hmm hoe ziet de bovenkant en strip eruit, heb even geen beeld erbij. Het belangrijkste is dat hij als hij terug geplaatst word weer goed en stevig bevestigd kan worden zodat hij de druk/spanning op de voor en achterruit opvangt.
Je zou ook de wand misschien wel door midden kunnen halen. Even kijken naar je indeling straks, als er toch een bos hoge planten voorkomt zul je er straks misschien nog weinig van zien.
Je zou ook de wand misschien wel door midden kunnen halen. Even kijken naar je indeling straks, als er toch een bos hoge planten voorkomt zul je er straks misschien nog weinig van zien.
Het wordt een Tanganjicabiotoop, dus geen planten.
De achterwand door midden zagen doe ik dus liever niet.
De strips liggen op de strips, die langs de hele lengte van de bak lopen.
De achterwand door midden zagen doe ik dus liever niet.
De strips liggen op de strips, die langs de hele lengte van de bak lopen.
Gewoon een glazen aquarium heb je?
Ja, gewoon glas
Je kunt aan van alles denken, beetje afhankelijk hoe dik de kit laag is. Denk aan een dun ijzerdraadje, het blad van zo'n afbreekmesje beetje voor beetje. Hopelijk kun je dan wel beetje voor beetje de kit snijden.
Klein beetje warmte van een fhön kan helpen de kit iets flexibeler te maken zodat je net wat meer ruimte krijgt. Uiteindelijk is het mij op deze manier gelukt.
Klein beetje warmte van een fhön kan helpen de kit iets flexibeler te maken zodat je net wat meer ruimte krijgt. Uiteindelijk is het mij op deze manier gelukt.
Ok, dank voor je reactie, ga het proberen.
Je hoort nog wel of het gelukt is.
Gr. Pierre
Je hoort nog wel of het gelukt is.
Gr. Pierre