Mooie blikvanger scholenvis zuid Amerika

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Joey Noord-Holland
0-200
0-200

Mooie blikvanger scholenvis zuid Amerika

Bericht door Joey »

Hoi allemaal. Ik heb recent m’n quarantaine bak opgestart om in te draaien voor de nieuwe vissen die ik bij vivarium wil halen aankomende november. Nu heb ik al wat onderzoek gedaan maar ik ben benieuwd of sommige van jullie misschien nog suggesties hebben. Ik wil graag wat opvallende vissen die er spreekwoordelijk echt uit springen. Dus vel rood/oranje of blauw (of andere felle kleur natuurlijk)

Nu ben ik opzoek naar een scholen vis en naar een appistogramma soort

Scholen vis zou ik graag een vredelievende soort willen die tussen de 4-8cm is dus ongeveer zo groot als een keizertetra die niet te veel eisen stelt aan de water waardes want heb hier helaas redelijk hard water. Zat te denken aan roodkoppen of kardinalen maar die vind ik eigenlijk te klein voor bij m’n maanvissen. En anders dacht ik rode minor maar ik lees dat die niet altijd even goed gaan met maanvissen omdat ze af en toe vinnen bijten.

Kwa appistogramma ook opzoek naar een mooie opvallende soort die ook niet te specifieke eisen stelt kwa water. Maar wil wel een soort die er nog uit ziet zoals in het wild dus geen cacatues of hoe je dat ook schrijft. Iemand ervaring met de appistogramma borellii?

Hoor graag wat suggesties van jullie!

Groet Joey

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Mooie blikvanger scholenvis zuid Amerika

Bericht door amber98 »

Citroen tetra misschien? Zijn wat hoger gebouwd dus iets moeilijker op te eten. Apistogramma sporten zijn vaak wel moeilijk qua ph waarde