Dat was vorig weekend nog niet zo. Dus dat is ook vooruitgang!!
Nieuw aquarium inrichten
Re: Nieuw aquarium inrichten
Vanmorgen in een nog donkere vaak zwommen ze ook weer vrolijk rond met zn allen 
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Klinkt alsof ze zich al meer op hun gemak voelen!
-
Muppet1987
- 1000+

Alleen maar mooi!
Afgelopen week heb ik het volgende experiment gedaan:
Verlichting naar laag niveau gezet en een doek voor de lange kant van de bak gehangen. De vissen zwommen na een tijdje weer als vanouds door de bak. Ben er nu ook zeker van dat ze er nog ~20 zijn.
Na een week heb ik de verlichting weer op de "felle" stand gezet. En de vissen blijven gewoon rondzwemmen. Mogelijk dus dat invloeden van buitenaf, bijvoorbeeld van de tv de vissen laten schrikken. Of dat ze nu dus weer opnieuw gewend zijn aan de bak. Morgen ga ik een deel van een dag de doek verwijderen om te kijken wat er dan gebeurt
Verlichting naar laag niveau gezet en een doek voor de lange kant van de bak gehangen. De vissen zwommen na een tijdje weer als vanouds door de bak. Ben er nu ook zeker van dat ze er nog ~20 zijn.
Na een week heb ik de verlichting weer op de "felle" stand gezet. En de vissen blijven gewoon rondzwemmen. Mogelijk dus dat invloeden van buitenaf, bijvoorbeeld van de tv de vissen laten schrikken. Of dat ze nu dus weer opnieuw gewend zijn aan de bak. Morgen ga ik een deel van een dag de doek verwijderen om te kijken wat er dan gebeurt
-
amber98

Wellicht is het een idee om 3 kanten af te plakken als ze weer schuw zouden reageren? Dat je alleen de voorkant open hebt
Goede tip, de achterkant is al dicht, en van de zijkanten staat ~30cm van de muur dus komt ook weinig door denk ik. De andere zijkant kan wel eens effect hebben. Ik ga het sowieso proberen, naar hoop dat het uitbreiden van de groep voldoende helpt
-
amber98

Hier heeft het destijds voor blijvende verandering gezorgd, dus hoop bij jou ook.. gelukkig Simon ieder geval wel de groep nog ver compleet