Kweken Betta

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Strootje
0-200
0-200

Kweken Betta

Bericht door Strootje »

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en dit is dus mijn eerste bericht. Ik wil graag hobbymatig kweken met Betta. Ik heb 4 vrouwen en 1 man. Nu had ik dus een kweek poging gegaan maar de (jonge)man heeft de eitjes opgegeten. Ik begreep dat ze dat vaker doen bij de eerste keer. Ik vraag me nu af hoelang ik hem rust moet geven tot een nieuwe kweekpoging. Heeft iemand hier een idee over?

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Kweken Betta

Bericht door amber98 »

Heeft hij broedzorg gedaan of de eitjes direct opgegeten? Indien het laatste, hoef je met de man niet te wachten denk ik. Wel een andere vrouw gebruiken, het leggen van eieren is nogal zwaar. Heb je een apart aquarium om ze in te laten paren?

Onderwerp auteur
Strootje
0-200
0-200

Bericht door Strootje »

Ja ik heb een kweekbak daarvoor gemaakt. Hij heeft wel even broedzorg gedaan. Hing steeds onder het nest maar er verdwenen steeds meer eieren, na 36 uur zag ik bijna geen ei meer in het nest ( en ze waren niet uitgekomen😉)

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Als hij er goed uitziet en prima eet, kun je het denk ik wel opnieuw proberen. Er zijn geen vaste regels voor en wisselt per individu natuurlijk.

Onderwerp auteur
Strootje
0-200
0-200

Bericht door Strootje »

Oke, dank je. Ik zal het dit weekend even afwachten en eiwitrijk voer geven. En na het weekend weer proberen