Drachtige platy ??
-
Hobbyaquarium
Onderwerp auteur - 0-200

Drachtige platy ??
Hallo ik heb 2 platys 1 man 1 vrouw . Heb het vermoeden dat het vrouwtje zwanger is
dat is de donker oranje de meest gele is het mannetje. Kon geen foto maken dus moest ik een video maken sorry voor het beeld kwaliteit https://youtube.com/shorts/c7EFPLs6k3g?feature=share3 ik zet wel evdne een foto ban het vrouwtje in de post dan weten jullie welke juliebnoeten bekijken. 

Fryslan boppe
Hobby aquarium
Hobby aquarium
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Re: Drachtige platy ??
Het zijn, net als guppen, eierlevendbarende vissen. Het is dus goed mogelijk dat je er binnekort meer hebt rondzwemmen. Ik zie het niet goed op het filmpje, maar meestal zie je ook bij platys een duidelijk donkere “zwangerschapvlek”.
Ik zou trouwens wel de waterpest die geen kleur heeft weghalen en de bodem goede bijhouden. Er ligt nu veel rommel en baardalgen(?) die de waterwaardes weer kunnen beïnvloeden als het langer blijft liggen. De volledig lichte waterpest gaat niks anders meer doen dan binnenkort rotten
Ik zou trouwens wel de waterpest die geen kleur heeft weghalen en de bodem goede bijhouden. Er ligt nu veel rommel en baardalgen(?) die de waterwaardes weer kunnen beïnvloeden als het langer blijft liggen. De volledig lichte waterpest gaat niks anders meer doen dan binnenkort rotten
-
Hobbyaquarium
Onderwerp auteur - 0-200

-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Ook niet met een netje of als het vast zit met de hand er aan trekken? Er blijft veel rommel in achter, dus heel gunstig is het niet
-
Hobbyaquarium
Onderwerp auteur - 0-200

Met een netje komt ook veel visjes mee dan . En heb ook nieuwe planten nodig. Misschien heeft de welkoop iets . En anders de jumper
Fryslan boppe
Hobby aquarium
Hobby aquarium