Slijm op grind

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Lenn5tetra
0-200
0-200

Slijm op grind

Bericht door Lenn5tetra »

Aquarium is nu een week aan het indraaien. Ik heb gister weer 25% van het water ververst maar het valt me nu op dat er een soort transparantie achtig slijm op de bodem ligt.

Is dit slijm algen die weg moeten. Of kan het ook de nieuwe bacteriën zijn die in het aquarium moeten nestelen.

Afbeelding

Ook zit er best wel wat viezigheid op de stenen. Dat zie je alleen op de witte, maar zit dan denk ik op alle stenen. (Ik heb ze grondig afgespoeld)

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Slijm op grind

Bericht door amber98 »

Dit komt meestal van het spiderwood en is niet erg. Alleen van je planten af halen, anders gaan deze dood doordat ze geen voedingstoffen op kunnen nemen. Voorderest kun je het prima laten zitten en verdwijnt het vanzelf

Friesian Noord-Brabant
0-200
0-200

Re: Slijm op grind

Bericht door Friesian »

Lenn5tetra schreef: 17 jun 2023 17:25 Aquarium is nu een week aan het indraaien. Ik heb gister weer 25% van het ververst
Belangrijke tip, tijdens het indraaien geen water wissel, verversen doen zodat de bacterien zich wat beter kunnen ontwikkelen. 4 weken geduld hebben. 👍
Het leven is een feest, maar je moet zelf de slingers ophangen. || Bjorn Nabuurs