Maandag vis gekocht en zaterdag dood

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.

Onderwerp auteur
Hobbyaquarium
0-200
0-200

Maandag vis gekocht en zaterdag dood

Bericht door Hobbyaquarium »

Hallo allemaal . Na een tijd niet meer hier op de forum te zijn ben ik er weer . Ik heb maandag 3 guppy's gekocht omdat men guppy's door de waterwaarde vlink uitgedund is . Dus dacht wat nieuw bloed er in kan geen kwaad . Ik voer nogsteeds netjes maandag woensdag en vrijdag. Gewoon een goede portie zodat het niet ober vol met voer word .

Nu had ik de mooiste guppy's gevonden en mee genomen en een paar minuten geleden lag.1 ban de nieuwe aankoop dood in het aquarium . Ik heb ze bij de jumper weg . En zwommen NIET in een bak met wij zijn ziek. Wand zieke vissen verkopen ze.niet ..ik houd netjes de waterwaardes bij . En.die zijn allemaal perfect. De nitraat staat op 25 en die staat in het groen . Dus daar is niks mis mee . Ook.de nitriet staat netjes op groen . En de rest ook . Maar wat kan dit zijn . Ik heb een foto gemaakt van de vis en ook uit men aquarium gehaalt . De foto als bewijs . Natuurlijk. En we gaan morgen met de groep weg dus kan morgen niet naar de umper toe . Pas maandag. En kan hem niet in het water laten liggen maar ook niet bewaren wat dat gaat stinken ik kan wat water mee nemen op de fiets maandag voor de zekerheid
Maar wat kan dit zijn foto is de vis
.
Afbeelding
Fryslan boppe
Hobby aquarium

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Maandag vis gekocht en zaterdag dood

Bericht door amber98 »

Wat is de temperatuur van het water?

Zag de staart er al zo uit toen de vis nog leefde? Heb je foto’s van de andere nieuwe vissen en de vissen die je al had?

Het kan gewoon pech zijn als het bij 1 blijft

Onderwerp auteur
Hobbyaquarium
0-200
0-200

Auwiim water zit tussen de 19 en 21 graden . Niet al te koud. Voor de vissen de staart zag er net zo uit toen ik hem kocht maar dan niet plakkerig. De anderen zien er normaal.uit geen gekke dingen kon heen foto maken.helaas omdat ze te snel zij
Fryslan boppe
Hobby aquarium

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Is de temperatuur in de bak nu niet gestegen vanwege de warmte?

De staart ziet er niet goed uit, maar zonder levende foto en fotos van de rest kan ik niet zegeningen er echt iets mee aan de hand was. Zoals ik zei, als het bij een blijft, kan het ook gewoon pech zijn

Onderwerp auteur
Hobbyaquarium
0-200
0-200

Gisteren 5 dode vissen gevonden :cry: dit keer ouderen van mij en vandaag weer een kleintje dood . Hebnalle ziektes onderzocht maar niks duid aan op wat het kan zijn.
Afbeelding
Ik heb gister weer een extreme water wissel gedaan . En ben bang dat het er niet uit is . Wand ik had weer 1 dood terwijl de waardes goed bleken te zijn . Wat kan het zijn .
Wand ik ben in staat om het aquarium weg te doen . Omdat ik het niet meer zie zitten
Fryslan boppe
Hobby aquarium

Onderwerp auteur
Hobbyaquarium
0-200
0-200

Dit zijn de levende vissen . Kon ze niet goed vast stellen
Afbeelding
Fryslan boppe
Hobby aquarium

Onderwerp auteur
Hobbyaquarium
0-200
0-200

Afbeelding
Dit is de waarde nu
Fryslan boppe
Hobby aquarium

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Vervelend.. de staarten van de dode vissen zien er niet goed uit, maar ik kan niet voldoende zien of de levende vissen dit ook hebben, aangezien de staarten natuurlijk na overlijden aangevreten kunnen zijn.

Guppen zijn zwakke dieren inmiddels. Er word teveel mee doorgekweekt. Ze zijn erg gevoelig voor kruisbesmetting en dat kan hier ook aan de hand zijn. Door nieuwe vissen toe te voegen die een bepaalde bacteriecultuur gewend zijn en meedragen, kunnen de oude vissen ziek worden van de nieuwe bacteriën en de nieuwe vissen worden ziek van de bestaande bacteriën. Hoe is zei, kijk even of de temperatuur niet veel te hoog is aangezien het nu buiten dik 30 graden is. Voorderest zijn je waterwaardes niet gigantisch gestegen, dus denk ik dat het echt de kweekkwaliteit van de guppen is

Onderwerp auteur
Hobbyaquarium
0-200
0-200

Ik zie geen plak staarten bij de andere vissen. Heb een zwembad staan en daar zit ik geregelt in natuurlijk . Maar ik voer de vissen in de ochtend en dan heb ik het zwem water niet aangeraakt dus daar kan het niet aan liggen ..de thermometer werkt niet meer naar behoren .aar heb niet het idee dat het water warmer is geworden aangezien men aquarium zo staat dat er in de ochtend en middag plus in de avond geen zon bij kan ..
De laatsten die dood zijn gegaan waren van mij zelf.die er al in zaten . Ik ga een nieuwe thermometer halen . Straks
Fryslan boppe
Hobby aquarium

Onderwerp auteur
Hobbyaquarium
0-200
0-200

Vandaag de 2de dode gevonden . Die vandaag dood is gegaan . Helaas heb ik geen foto's kunt maken van de zwemmende vissen maar kon wel een video maken de link https://youtu.be/Nj3ehZtOY3M
En heb een foto van de gestorven vis
Afbeelding

Afbeelding
Fryslan boppe
Hobby aquarium

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Ik zie niet direct iets opvallends..

Onderwerp auteur
Hobbyaquarium
0-200
0-200

amber98 schreef: 13 jun 2023 15:20 Ik zie niet direct iets opvallends..
Daarom vind ik het ook heel vreemd. Hoe dit kan . Zeker na de water wissel die ik gister gedaan heb heb meer dan 50 % er uit gehaalt
Fryslan boppe
Hobby aquarium

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Gok dan toch om slechte kwaliteit kweek?

Onderwerp auteur
Hobbyaquarium
0-200
0-200

amber98 schreef: 13 jun 2023 20:00 Gok dan toch om slechte kwaliteit kweek?
Nu net weer gekeken en ondertussen weer 3 dood . Ik snap er niks meer van . Die nu allemaal dood haan zaten al in het aquarium maandag 5 dode gister 2 en nu weer 3 . Tor nu toe alleen maar guppen . De waardes zijn goed en ik kan niet uitmaken wat er aan de hand is . Normaal heb ik nooit last van dar ze allemaal dood gaan als ik nieuwe toevoeg .

Ik heb vorige week nieuwe gekocht 3 . Was geen inteelt .
Die er al in zitten zijn inteelt op de Black mollys en de neon terras na. De 2 neon terras hebben de nitriet peik enzo ook overleeft 1 Black molly toen niet dus kon ik na de water waardes weer goed waren een koppel laten vormen . Ik had nooit problemen met men 6 hoek aquarium maar nu ik een 60 cm bak heb 2 jaar . En 1 jaar later dus vanaf maart dit jaar begint de ellende
Echt nooit problemen gehad met nieuwe vissen toe voegen en nu 1 bonk ellende
Waardoor ik in staat ben om de aquarium weg te doen . Ik heb hem samen met men vader opgehaald de 6 hoek en wilde wat groter omdat de planten niet bleven staan. En hadden ze ook meer ruimte . Nu zijn mijn guppy's allemaal inteelt op de 3 aangekochte en de nons en Black mollys. Na de meeste zwemmen ook al een jaar rond
Fryslan boppe
Hobby aquarium

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Bij nieuw aangekochte vissen zit ook al inteelt zoals ik zei. Ze zijn teveel ondoordacht doorgefokt. Zoals gezegd kruisbesmetting is goed mogelijk, dit komt puur door vissen uit verschillende bakken bij elkaar te zetten en kun je verder niks aan doen. Dit heeft niks te maken met de bak en had in de andere bak ook kunnen gebeuren.