Ik heb een nieuwe grotere bak aangeschaft en wil mijn visbestand gaan uitbreiden. Dit gaat om een gezelschapsbak en heb helemaal niet de intentie om naar een specifieke biotoop te gaan.
De nieuwe bak is een aquatlantis splendid 150 (150b*40d*60h) effectieve waterinhoud 300l
Vandaag zitten onderstaande vissen erin (overgezet uit mijn oude juwel vision 180)
- 2 x maanvis marmer
- 5 x platty
- 1 x black molly
- koppel dwerggourami
- 2 x siamese algeneter gold
- 1 x corydora (weet dat deze niet alleen mag zitten dus er komen er bij
Bak is nu een 5-tal weken aan het draaien en mijn waterwaardes zitten OK denk ik
Nitriet en Nitraat 0
PH 7
GH waarde tussen 10 en 14 (moeilijk te bepalen met strips)
Graag had ik onderstaande visjes toegevoegd
- 5 x Cory's: de vraag hier is of ik exact dezelfde soort moet hebben of mag ik een andere soort erbij steken en zal mijn eenzaat dan meegaan in het schooltje?
- 6 x Boesemani regenboogvis: vind ik prachtige soort maar zie op internet veel verschillende meningen of deze samen kunnen met maanvissen
- 3 extra maanvissen: eventueel zou ik er 3 willen toevoegen om tot schooltje te komen. Echter de 2 die ik nu hebben amuseren zich goed in mijn bak maar toch beter een schooltje denk ik.
- koppeltje apistogramma ramirezi
- Exra dwergcyclide: ik vraag me af of ik nog een extra koppeltje mag toevoegen, geen ramirezi maar denk dan bijvoorbeeld aan kersenbuikcyclide
Dan wil ik nog graag een schooltje toevoegen (dus dit is zeker een of lijstje en geen en lijstje)
- kardinaal tetra (altijd mooi vind ik)
- gevorkte blauwoog regenboogvis
- rasbora espei
Als jullie nog ideën hebben laat maar weten
Als grondvissen vind ik kuhli's ook wel leuk maar zou dat lukken met ramirezi en/of kersenbuikcyclide's?
Wil ik alles toevoegen "nee" bak zou beetje te vol worden denk ik
Hier wat foto's van mijn bak en vissen.