Ik heb een Pistia Straitoites en deze groeit nu eigenlijk heel goed, er zijn al 7 uitschietsels die er zelf ook weer 7 hebben enz. maar de randen van de grotere planten beginnen te rotten en lossen op in het water, is dit slecht en kan ik er wat aan doen?
De rot heeft een bruine kleur en na een tijd begint het los te komen van de plant en lost het op.
Iemand??!
Foto's volgen nog......
alvast bedankt
Pistia Straitoites
Pistia Straitoites
Eindelijk een aquarium.....
Re: Pistia Straitoites
Is dat niet gewoon het afsterven van de bladeren? Of is jouw water te hard of te zacht voor die plant misschien.
het is normaal dat de grootste onderste bladeren die op het water leggen met de tijd afsterven en vergaan...als de plant maar genoeg nieuwe bladeren aanmaakt...maar ik denk niet dat dat een probleem is..
het is dus een heel normaal verschijnsel..
het is dus een heel normaal verschijnsel..
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
òk, dus ik krijg er geen vervuild water met extra fosfaten enz van?
Eindelijk een aquarium.....
Ja dat wel, rottende en afstervende bladeren geven vervuiling in je water. Het liefst ook verwijderen. Ik doe het zelf niet hoor met de planten in mijn malawibak, maar dat heeft er mee te maken dat er maar heel weinig planten staan in een relatief grote bak (600 ltr) dus een paar rottende bladeren kan geen kwaad, ik ververs toch elke week.