8x pangio kuhlii
Koppel laetacara curviceps
1x ancistrus
Koppel diamant goerami
Nu heb ik de afgelopen tijd wat vragen en twijfels gekregen.
Laetacara curviceps: ik las dat het geslachtsonderscheid moeilijk is en het daarom lastig is een koppel te krijgen. Ik las dat je dan het beste een groep vissen kunt nemen en dat zich daar dan een koppeltje gaat vormen. De rest kan je dan weer weg doen. Ik vind dit nogal een gedoe, Linda hoe heb jij dat toen met je dorsigera's gedaan?
Ancistrus: ik was pas bij de maanvis, en ik zag erg veel verschillende ancistrus soorten. Is iedere ancistrus soort geschikt voor mijn bak/bestand en zou ik gewoon 'de mooiste'uit kunnen zoeken, of zit er toch wel verschil in de soorten qua gedrag?
Goerami's: pas is dus het mannetje van mijn huidige koppel honinggoerami's overleden. Nu zit ik dus te twijfelen wat ik ga doen. De dame gaat straks gewoon naar de 180 liter, maar ik wil er eigenlijk geen nieuwe man meer bij halen omdat ik straks dus liever diamanten heb. Kan ik de dame alleen houden? Zou er nu wel een koppel diamanten bij kunnen nu zij alleen is? Of zal de honinggoerami dan ergens in een hoekje wegkwijnen?
Corydoras en boraras ga ik straks in de bak kijken wat ik er mee ga doen. Ik denk echter wel dat ze beide blijven en worden uitgebreid. Over de cory's twijfel ik of ik niet toch een andere soort ga nemen. Ik vind de pygmeaus een beetje saai. Maar vanaf de andere kant, omdat de kuhlii's, ancistrus en curviceps straks ook in de onderste laag zullen zwemmen, is het misschien juist wel leuk als de cory's soms ook wat hoger zwemmen, zoals de pygmeaus. Dan wordt het onderin niet zo druk.