Vannochtend was ik bezig mijn bak schoon te maken en tot mijn verbazing kwam ik op een gedeelte kienhout en een blad wat ik denk eitjes tegen van mijn disccussen.
Ze worden ook bewaakt door een paartje! ik sta perplex daar ik de vissen nog geen 2 weken in mijn bak heb zitten.
Help help, advies!!! wat dien ik te doen om dit niet te verstoren en hopelijk wat kleine discussen te krijgen??
Helaas kan ik je hier geen advies over geven...maar onze kundige discusman zal vandaag nog wel komen..Discuskwekerij Bèrrege..hij kan je wel adviseren hierover.
suc6 ermee.
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Eitjes zien er heel goed uit slechts een paar witte te zien, wat je kan doen is alle rovers uit je bak scheppen en die in een apparte bak zetten misschien wordt het dan wat.
Michel, als je de mogelijkheid heb zou ik toch alles eruit scheppen dan heb je de meeste kans van slagen. Je algen eters lusten ook een eitje en de neons de larven.
Wat je kan doen is even bij een tuincenter een japansemat halen die zijn 50x50cm moet je de grofste nemen en die als afscheidings want in je bak zetten dan hebben de discussen rust en jij toch doorstroming in je bak. Die matten zijn niet zo gek duur.
Ze zullen eerst de larven die naar beneden vallen met hun bek oppakken en weer terug bij de andere spugen in die periode kan je al voorzichtig wat stofvoer voeren. binnen 48 uur moeten ze naar de huid doen ze dat niet kan je ze helpen door het water pijl te verlagen.