cichlasoma crassa

Onderwerp auteur
jari4now

Re: cichlasoma crassa

Bericht door jari4now »

Ik zal even uitleggen waarom ik niet een van de mooi roepers ben.....

Ik ben Rotterdammmer en die zegt heel eerlijk wat hij vindt...."recht door zee"
Ik ben meer voor de elegante vissen met mooi kleurtje...
Nou vindt ik deze vissen vrij grof en denk ook groot....en de kleur (misschien door de foto) best wel wat saai.
Maar ik moet bekennen ik heb nu bewust paar keer gekeken naar de laatste foto's en het écht lelijke is er al af, misschien klopt het wel als ik ze in een mooi ingerichte bak zie zitten dat ik ze nog mooier ga vinden, maar ik ben discus liefhebber en je begrijpt dat het een geheel ander soort vis is.

Ik verwacht ook niet dat iedereen discussen mooi vind (wel verbaasd als dat niet zo zou zijn :mrgreen: )
En vindt dat dat ook niet nodig is......ik weet wel dat ik vaak vissen zie waarvan ik denk blehhhh en in het echt stukken mooier vind.

Hopelijk begrijp je nu mijn reactie

Ribstick
0-200
0-200

Bericht door Ribstick »

jari4now schreef: Ik ben meer voor de elegante vissen met mooi kleurtje...
Ik kan je verzekeren dat, alhoewel ze er groot en lomp uitzien, je zou versteld staan hoe elegant ze door de bak zweven...en het kleurtje..tja, al naargelang de variant kan dit verschillen...maar er zijn echt prachtige roodgekleurde varienten bij.

Trouwens, ieder zijn eigen smaak...gelukkig, anders had iedereen dezelfde vissen zitten

Michael
0-200
0-200

Bericht door Michael »

Discuskwekerij Bèrrege schreef:Mooi gekleurd hoor ik vindt hem niet echt lelijk. stuk of 5 in een grote bak zou best een mooie aanvulling kunnen zijn.

Even een andere vraag zijn dit grasers - tuinmannen of vlees eters.
Zijn geen grasmaaiers en zeker geen rovers. Maar ze kunnen zo nu en dan wat groen pakken maar op droogvoer in combi met wat diepvriesvoer doen ze het prima. Om de dieren niet super fors te laten worden is het verstandig wat minder eiwitrijk voer te geven ;)