Ik ben op dit moment mijn Rio 180 aan het indraaien. Dit is mijn eerste aquarium. Heb veel onderzoek gedaan naar de opstart van de verschillende cycli in de bak. Op dit moment zit er een hoeveelheid voedsel in om de ammoniak hoeveelheid op peil te brengen. De hoeveelheid zou genoeg moeten zijn voor 2-3 ppm ammoniak. Dit zou voldoende voedsel moeten zijn voor de bacteriën. Maandag krijg ik een testsetje binnen, en ga ik de het ammoniak-peil exact in kaart brengen.
Paar vraagjes, er zit in/op de fijne filterwat een gelige kleur, ik denk dat dit iets te maken heeft met het toevoegen van het voedsel? Wil het toch even noemen uit angst voor iets kwalijks.
Een ander probleem is dat ik de tank niet op een constante temperatuur krijg. Er zit een goede heater in van Juwel. De temperatuur fluctueert echter nog wel naar aanleiding van de verwarming in huis. Dit klinkt op zich logisch, maar ik wil graag een constante temperatuur van 21,5 graden voor een bestand Ranchu's. Tips of opmerkingen hierover?
Alvast bedankt voor de reacties
Groetjes,
Mart