In mijn gezelschapsbak zaten vier platy's (twee mickey mouse, een oranje en een koi) Van deze vier hadden de koi en de oranje heel veel interactie met elkaar. Die twee samen gingen prima, maar de mickey mouse platy's werden vaak gepest. Nu is er onlangs een mickey mouse doodgegaan. Nu heeft de andere mickey mouse de pech dat die twee andere vaak achter hem aan zitten. Vooral de oranje zit hem achterna, hapt naar hem, en de mickey mouse duikt regelmatig een hoek in (terwijl er voldoende ruimte is om ergens te schuilen?). De platy zwemt vaak met een samengeknepen staart en rugvin. Ook heeft ie een borstvin die weinig functioneel is, op het filmpje is dat wat lastig te zien. Ik vind m erg zielig, en twijfel of ik de oranje platy weg moet halen, of juist de mickey omdat ik bang ben dat anders de koi verder pest zonder zijn oranje vriend.
Nou wilde ik het gedrag filmen, maar nu ziet het er toch twijfelachtig uit als paargedrag... De mickey mouse gaat horizontaal zwemmen, siddert wat met het lichaam, en draait de zij naar de oranje platy toe. Misschien kan iemand met meer ervaring mij wat wijzer maken

Op dit moment zit de mickey in zn hoekje op de bodem, en zwemmen de andere twee door de bak heen.
Een linkje naar het filmpje van vandaag:
https://youtu.be/CnTfuFyJHWk
De bak heeft verder nog een Betta man, 3 Kuhlii's, en 12 blauwe tetra's als bewoners.