Na het overlijden van mijn laatste maanvis (Had er drie voor 4 jaar lang, helaas is de laatste op mijn verjaardag dit jaar overleden.) Heb ik lang nagedacht over de nieuwe 'blikvangers' voor in mijn aquarium. (Een Trofis Colisa A-800 160L) Ik heb toen besloten voor een koppel mikrogeophagus ramirezi electric blue.
Deze visjes zitten nu al 2,5 maand in mijn bak. Ik filter het aquariumwater met turfkorrels en de PH zit gemiddeld rond de 6,8.
Graag wil ik een extra 'blikvanger' in het aquarium. Bijlzalmen zullen uiteindelijk het oppervlakte gaan bewonen.
Maar mijn vraag gaat vooral uit naar bodembewoners. Ik zou dolgraag een garnaaltje of een kreeft in mijn aquarium plaatsen. Ik lees hier wel variërende meningen over. Bij de ene gaan japonicagarnalen en waaierhand garnalen prima met de ramirezi's, dus deze optie durf ik wel te overwegen. Ik heb erg veel interesse in de kleinere garnalensoorten zoals de citroen of vuurgarnaal. Mocht dit totaal afgewezen worden heb ik veel interesse in de waaierhandgarnaal en zou daar nog wel advies en tips over krijgen. Hopelijk zijn er aquarianen aanwezig die mij advies kunnen geven op dit front!!
Het vissenbestand nu:
x2 mikrogeophagus ramirezi electric blue
x4 hyphessobrycon erythrostigma
x3 hemigrammus ocellifer
x15 Hemigrammus erythrozonus
Hier nog een fotootje!
Alvast hartstikke bedankt voor het advies!!!