Visjes voor Juwel Vision 180..

Plaats reactie

Onderwerp auteur
SandraGup
0-200
0-200

Visjes voor Juwel Vision 180..

Bericht door SandraGup »

Ook hier is het aquarium-virus toegeslagen :lol:
Van een 12 liter bakje met 3 guppy's naar een 54 liter bak met alles erop en diverse vissen naar onze semi nieuwe Juwel van 180 liter :D :D .
Hier zit nu een JBL Cristalprofi E 901 filter in en onderweg is een Juwel Helialux Led 920 lichtbalk met day and nightcontroller.... De planten zitten er ondertussen in. En nu laten indraaien dus.
Ik heb nog de volgende vissen in het 54 literbakje die over een paar weekjes mogen overhuizen :
7 Kardinaaltetra's, die wil ik aanvullen tot 10-12
7 Potloodvisjes, die wil ik aanvullen tot 10-12
2 Corydoras Albino, die zijn van de kinderen met
naam ;) , hier wil ik 5 Corydoras bij zetten.
Maar wel kleinere, max 5 cm. De Panda ???
1 Indische modderkruiper, aanvullen tot ??
2 Guppy's, ook van de kindere met naam ;) , man en
vrouw, eentje is helaas dood. Die was veranderd in
een zwemmende denneappel. 1 vrouwtje erbij ??

Kan ik hier nog wat bij doen ? Onze voorkeur gaat wel uit naar de wat kleinere soort, zo rond de 5-6cm.
En de rustigere soort, liever geen barbelen (niet zo'n goede ervaring mee).
Alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt
Oh ja en natuurlijk een foto van het nieuwe pronkstuk :)

Groetjes Sandra

Afbeelding

tobyderks
1000+
1000+

Re: Visjes voor Juwel Vision 180..

Bericht door tobyderks »

Qua visbestand zal ik nog even denken enzo, maar wil wel alvast dit gezegt hebben voor het te laat is: je valisneria's gaan op deze manier dood. Het knopje waar de wortels en bladeren zeg maar ontspringen moet boven het substraat staan anders gaan ze dood. Ik zou dus elk plantje een stukje omhoog trekken zodat er een klein gedeelte van de wortels zochtbaar boven het substraat staat. En denk aan plantenvoeding!!!
Ik vind het al een leuke inrichting om mee te beginnen dus zou zonde zijn als dadelijk de helft al dood is :mrgreen:

Edit: kijk zo bedoel ik:

Afbeelding

Onderwerp auteur
SandraGup
0-200
0-200

Bericht door SandraGup »

Bedankt voor de tip. Heb ze allemaal wat naar boven gehaald. En qua plantenvoeding hebben ze me kleibolletjes meegegeven. En geadviseert evt. vloeibare plantenvoeding.

Erik1974
1000+
1000+

Bericht door Erik1974 »

Wat visbestand betreft zou ik het eerst eens doen zoals je nu aangeeft. Dan kan je altijd nog kijken of je er wat bij wil, ik denk dat je al een redelijke bezetting hebt zo. Misschien wel leuker om de Corydora's nog wat verder uit te breiden, ze zijn leuker als je er veel hebt ;)

Als je wil weten of het wat aantal betreft kan is dit een handige site: aqadvisor.com. Daar vul je de maten van je bak in en dan je visbestand. Dan kan je zien of je nog goed zit met je aantallen. Niet op 100% gaan zitten, dan zit je al te vol. Ik neem aan dat je ook weet dat je niet alle vissen tegelijk moet kopen en dus tegelijk in de bak zet?

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Ik zou de modderkruiper aanvullen met nog een stuk of vier. Het is een groepsvisje.
Cory's uitbreiden is een goed idee. Beter kun je dan dezelfde soort nemen...
En inderdaad kan nog een guppendame erbij geen kwaad. Anders heb je kans dat dit vrouwtje dit de man wordt uitgeput.

Onderwerp auteur
SandraGup
0-200
0-200

Bericht door SandraGup »

Ik denk dat het inderdaad wordt zoals ik gedachte had en wat jullie dus ook zeggen. Maar eerst laat ik het aquarium lekker een paar weekjes indraaien. En de plantjes in de gaten houden.
Eentje zit er al op...... :jippie: en op mijn gemakkie per groepje overhuizen :vis:

Erik1974
1000+
1000+

Bericht door Erik1974 »

:duim: :duim:

Kopstubber
0-200
0-200

Bericht door Kopstubber »

Een prachtig gezicht, vooral die Titanic is een echte eycatcher. :duim: :duim:
"Only dead fish go with the flow"

Onderwerp auteur
SandraGup
0-200
0-200

Bericht door SandraGup »

Even een kleine update. We zijn aan het pieken met nitriet. Ruim 1.5 een paar dagen terug. Nu is hij weer aan het zakken. Er zitten overig nog geen vissen in. Zijn bijna 3 weken onderweg nu, even geduld....pffff 😂😂