Ik ben net nieuw op dit forum en heb meteen een vraag! Ik heb een paar weken geleden mijn 54 liter aquarium opnieuw opgestart en wel als volgt:
voedingsbodem, daarover natuurlijk gekleurd grind, lichtere en donkerdere bruintinten, flink wat plantjes (de hele achterwand staat vol met planten die tot aan het wateroppervlak komen, aan de zijkanten nog enkele kleine plantjes) en een stuk nep hout. Ik had nog een kleine filter liggen die het nog prima doet ik ik erin heb gedaan. Bij het opstarten heb ik gebruik gemaakt van Aquasafe en SafeStart van Tetra, voor de plantjes gebruik ik PlantaMin van Tetra en elke dag voeg ik de voorgeschreven hoeveelheid vloeibare koolstofvoeding Easycarbo van Easy-Life toe. Op dit moment krijgt het aquarium door de dag heen alleen wat natuurlijk licht van de kamer binnen en tussen 7 en 9 gaat de aquariumlamp aan. het aquarium staat nu 2 weken. Ik test elke dag de waterwaarden en ververs om de dag ongeveer 20% water. Op dit moment heb ik 8 kardinaal tetra's erin die het heel goed doen. Ik voer ze op het moment nog minimaal. Het voer en de hoeveelheid licht wil ik natuurlijk langzaam gaan opbouwen. Over een paar dagen krijg ik van een vriend 10 Rasbora Kubotai. Wat een prachtige visjes!
Mijn vraag is nu;
1) ben ik goed bezig?
2) Vast een lastige vraag, maar hoeveel visjes kan ik in dit aquarium doen? Moet ik het bij deze 2 schooltjes laten of kunnen er nog wat visjes bij? Visjes die ik HEEL graag nog een in mijn aquarium wil zijn:
- schooltje Glasmeervallen
- schooltje Bijlzalmpjes
- een paar glasgarnaaltjes
- een algeneter
- een kempvis (in de dierenwinkel in de buurt hebben ze een mannetje die bij guppies zit en het in deze bak heel goed doet, hij is niet agressief)
- Ik heb vroeger Kuli's gehad, ook heel leuk!!
Ik kan me voorstellen dat dit allemaal een beetje veel wordt, dus ik zou graag de mening van ervaren aquarianen horen om uit te zoeken welke visjes ik hier nog eventueel bij kan doen. Alvast bedankt!