Mijn planten krijgen veel wortels maar die groeien boven de bodem dus vrij in het water.
Is dit goed of heeft dit een oorzaak waar ik wat aan kan doen.
de planten krijgen wortels
Re: de planten krijgen wortels
Misschien staan je plantjes niet diep genoeg
maar let op je kan ze ook te diep zetten. Er zijn ook genoeg planten soorten waarvan de wortels groeien zoals jij beschrijft. Weet je toevallig om welke plant of planten het gaat.
de naam van een is waterpest en de andere weet ik niet maar hij heeft rode bladeren
dit zijn de zwevende wortels. is geen enkel probleem. sommige plantensoorten geven die nou eenmaal meer dan anderen. veel van mijn planten hebben het ook.
overigens doet een plant deze zwevende wortels vaak aanmaken wanneer hij wilt gana groeien en gebruikt hij de wortels om weer meer voeding uit het water en de grond op te kunnen nemen. wanneer deze wortels eenmaal groot genoeg zijn zullen de planten dan ook vaak na enkele weken (1 a 2) een groeispurt gaan krijgen
overigens doet een plant deze zwevende wortels vaak aanmaken wanneer hij wilt gana groeien en gebruikt hij de wortels om weer meer voeding uit het water en de grond op te kunnen nemen. wanneer deze wortels eenmaal groot genoeg zijn zullen de planten dan ook vaak na enkele weken (1 a 2) een groeispurt gaan krijgen