Mini paludarium
Re: Mini paludarium
Lekker creatief bezig, Toby. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
Eerste laag zit erop. Maar heeeeeel erg dun. Ik had geen fijne kwast dus het uitsmeren was erg lastig. Morgen dan maar een dikkere laag (met een betere kwast!)
Ziet er al goed uit! Hij zal denk ik wel mooi staan in je bakje en handig voor het zand
Superfish Wave 15:
1 betta man
3 baby ancitrusten
Superfish Aqua 30:
x aantal tijgergarnalen
1 betta man
3 baby ancitrusten
Superfish Aqua 30:
x aantal tijgergarnalen
Dankje! Ja ik hoop het wel.
Maar dan nog die Epoxy, grr! Het is wel beter om er toch een laag over heen te doen. Maar dan moet ik gelijk 2 van die flessen aanschaffen (aanschaf plus verzenden is 25 euro), en ik gebruik denk ik nog niet eens de helft. Want het is maar een klein schotje. Dus nog even denken hoe ik dat ga oplossen.
Maar dan nog die Epoxy, grr! Het is wel beter om er toch een laag over heen te doen. Maar dan moet ik gelijk 2 van die flessen aanschaffen (aanschaf plus verzenden is 25 euro), en ik gebruik denk ik nog niet eens de helft. Want het is maar een klein schotje. Dus nog even denken hoe ik dat ga oplossen.
hey toby !
wat een leuk projectje en wat een leuke beestjes zeg! je bent druk bezig geweest!
ken je toevallig een modelbouw winkel in d ebuurt daar verkopen ze ook epoxy hars meestal in kleinere verpakkingen dan de grote blikken.
wat een leuk projectje en wat een leuke beestjes zeg! je bent druk bezig geweest!
ken je toevallig een modelbouw winkel in d ebuurt daar verkopen ze ook epoxy hars meestal in kleinere verpakkingen dan de grote blikken.
'The eye is useless, if the mind is blind'
Nee volgens mij niet. Maar iemand vertelde mij dat de maanvis dit ook verkoopt dus ik zal hun even bellen.
Ik heb inmiddels 4 lagen gedaan, en vanmiddag komt gaat de laatste laag erop. Dan probeer ik ook een beetje een 'texture' erop te maken.
Edit: nope, de mv heeft toch geen epoxyhars. De zoektocht gaat door
Ik heb inmiddels 4 lagen gedaan, en vanmiddag komt gaat de laatste laag erop. Dan probeer ik ook een beetje een 'texture' erop te maken.
Edit: nope, de mv heeft toch geen epoxyhars. De zoektocht gaat door
In Nijmegen zit de interhobby. Een modelspoor zaakje. Misschien hebben zij epoxy?
( Mijn man z'n hobby zijn model treinen
)
( Mijn man z'n hobby zijn model treinen
Ja die had ik gister inderdaad ook gevonden. Maar helaas. Dan toch maar online bestellen denk ik.
Inmiddels ziet het wandje er zo uit:

De details zijn wat lastig te zien op de foto helaas. Ik ga er toch nog 1 laatste, hele dunne laag erop doen voor de details.
Ook heb ik net epoxy besteld. Met een beetje geluk heb ik dat dus dinsdag.
Ik ga denk ik de 'stenen' grijs verfen. Tussen de stenen in maak ik het ook een klein beetje lichtgrijs en daarover doe ik een laag epoxy gemengd met zand uit de bak.

De details zijn wat lastig te zien op de foto helaas. Ik ga er toch nog 1 laatste, hele dunne laag erop doen voor de details.
Ook heb ik net epoxy besteld. Met een beetje geluk heb ik dat dus dinsdag.
Ik ga denk ik de 'stenen' grijs verfen. Tussen de stenen in maak ik het ook een klein beetje lichtgrijs en daarover doe ik een laag epoxy gemengd met zand uit de bak.
Vandaag de epoxy van het merk wilsor binnen gekregen. Had eigenlijk gister al moeten komen, maar de chauffeur had pech onderweg (ja natuurlijk overkomt mij dat weer
)
Het wandje vandaag lichtgrijs geverfd. Weer nog niet of ik het met de kleur eens ben, daarvoor moet ik hem eerst in het bakje zetten om te kijken hoe het stsat. Als de kleur prima is, ga ik met groen op de randen van de 'stenen' algen proberen te verfen.
Daarna kan de epoxy erop. Ik wil dat de verf echt helemaal goed droog is, dus de eerste laag zal er vrijdag, ik denk zaterdag pas op gaan. Ik zit aan 2 lagen te denken, en dan een derde laag maar daar strooi ik zand over heen (tussen de stenen in).
Ben verdomme wel trots op mezelf zeg
! Ik ben precies niet creatief en alles behalve handig
. In de gereedschapskast van mijn vader kan ik alleen een hamer en schroevendraaien herkennen, maar voor de rest heb ik geen idee wat alles is en wat je er mee kan. Ik kan mijn fietsband nog niet plakken, en een peertje verwisselen is drama
. En dan toch weet ik (tot nu toe) een degelijk wandje in elkaar te zetten!! Tis geen spektakelstuk, maar ben er voor nu al tevreden mee. Als ie vooral maar goed functioneert. 
Het wandje vandaag lichtgrijs geverfd. Weer nog niet of ik het met de kleur eens ben, daarvoor moet ik hem eerst in het bakje zetten om te kijken hoe het stsat. Als de kleur prima is, ga ik met groen op de randen van de 'stenen' algen proberen te verfen.
Daarna kan de epoxy erop. Ik wil dat de verf echt helemaal goed droog is, dus de eerste laag zal er vrijdag, ik denk zaterdag pas op gaan. Ik zit aan 2 lagen te denken, en dan een derde laag maar daar strooi ik zand over heen (tussen de stenen in).
Ben verdomme wel trots op mezelf zeg
Lekker bezig
gewoon lekker met latex in de weer, klein potje kopen en wat extra donker pigment, dan kan je met een potje verf tig kleuren maken.
met de epoxy wordt hij nog wat dieper van kleur vind hem nu erg licht.
Ja tijdsbeeld, de mensen kunnen steeds minder zelf, ik wordt nog wel eens klussenier als ik eenmaal stop met werken
Ja tijdsbeeld, de mensen kunnen steeds minder zelf, ik wordt nog wel eens klussenier als ik eenmaal stop met werken
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Hahaha kijk dit bedoelde ik dus: ik moet nu eerst een kwatier lang op internet zoeken voordat ik eindelijk begrijp wat je bedoelde met dat eerste stukjestylz schreef:Lekker beziggewoon lekker met latex in de weer, klein potje kopen en wat extra donker pigment, dan kan je met een potje verf tig kleuren maken.
De verf is nu nog nat (hij stond ergens waar het -1 graden was, wist ik veel dat de verf er dan langer over doet om te drogen
Laatst gewijzigd door tobyderks op 19 jan 2017 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
lol 
Met Latex verf kan je gewoon een basis kopen en dan een pigment er bij, je kan dat in de winkel laten mengen maar ook zo mee nemen.
je neemt kleine potjes basis en mengt de pigmenten in dat potje op kleur zo heb je net zoveel kleurtjes als je maar wil.
Verf droogt idd vrijwel niet als het koud is, tip voor alle klussers onder ons
Kan je ook gebruik van maken, klaar met kwasten, kwast in de huishoudfolie rollen, in een afsluitbare diepvries zak en hup in de vriezer, blijft je kwast weken goed.
nee met een dichte zak ruik je niets.
Met Latex verf kan je gewoon een basis kopen en dan een pigment er bij, je kan dat in de winkel laten mengen maar ook zo mee nemen.
je neemt kleine potjes basis en mengt de pigmenten in dat potje op kleur zo heb je net zoveel kleurtjes als je maar wil.
Verf droogt idd vrijwel niet als het koud is, tip voor alle klussers onder ons
Kan je ook gebruik van maken, klaar met kwasten, kwast in de huishoudfolie rollen, in een afsluitbare diepvries zak en hup in de vriezer, blijft je kwast weken goed.
nee met een dichte zak ruik je niets.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
Aaaahhh. Nou daar moet ik dan nog even naar kijken. Maar ben niet van plan om 23 verschillende kleuren te gebruiken zodat het er natuurlijk uitziet
.
Die tip is ook erg handig! Helaas ligt de kwast al in de vuilnisbak
.
Toch maar effe een fototje. Hij is nog een beetje nat dus de verf glansd.

Ik denk dat deze kleur al prima is, maar zal morgen even kijken. Dat met die groene verf voor algen laat ik nog maar achterwegen. Heb wel alvast redelijk wat zand uit de bak gehaald en laten drogen voor op de wand.
Moet nog wel even kijken waar ik ergens met die epoxy aan de gang ga. In de garage is veel te koud, en op mijn slaapkamer lijkt me ook niet erg fijn. Op de zolder is weinig tot geen ventilatie dus ik moet nog even een geschikte ruimte hier voor vinden.
Die tip is ook erg handig! Helaas ligt de kwast al in de vuilnisbak
Toch maar effe een fototje. Hij is nog een beetje nat dus de verf glansd.

Ik denk dat deze kleur al prima is, maar zal morgen even kijken. Dat met die groene verf voor algen laat ik nog maar achterwegen. Heb wel alvast redelijk wat zand uit de bak gehaald en laten drogen voor op de wand.
Moet nog wel even kijken waar ik ergens met die epoxy aan de gang ga. In de garage is veel te koud, en op mijn slaapkamer lijkt me ook niet erg fijn. Op de zolder is weinig tot geen ventilatie dus ik moet nog even een geschikte ruimte hier voor vinden.