Corydoras zijn omnivoren met een voorkeur voor dierlijke producten. Af en toe algentabletten is prima, maar het hoofdvoer bestaat uit vlees. Ze eten alles wat ze vinden, hier zijn ze de hele dag opzoek naar afval wat is blijven liggen.

Bij mij eten de corys met al het diepvries voer mee. Artemia, cyclops, witte/zwarte/rode muggenlarven, krill pacifica, mysis, mosselvlees, tubifex en watervlooien. (Ik koop zowat de vriezer leeg als ik naar de winkel ga

) Ik geef ook gemixt vlokvoer en dierlijk/spirulina granulaat, dat doe ik eerst in een beker met water en dan in het aquarium, net zoals met het diepvriesvoer tot het ontdooit is. Daar eten de corys dan ook van mee. Ik heb 6 verschillende soorten gevriesdroogd voer liggen, maar dit zakt meestal niet naar de bodem dus krijgen alleen de andere vissen (hoewel ik 1 cory heb die het zich boven wel komt halen, dat is ook de grootste wat er tussen zit)
Het mag niet opnieuw ingevroren worden, dan gaat het schimmelen. Het is dus wel belangrijk dat het nog ingevroren terug de diepvries in gaat. Wanneer het ontdooit is moet het opgegeten worden
Hier net als Tim geen regelmaat, meestal 1x per dag, soms 2x en bijna elke week sla ik wel eens 1 dag over. Ik geef alleen nooit 2x hetzelfde kort na elkaar. Ze krijgen steeds iets wat ze al een tijdje niet meer hebben gehad