101x41x50 Juwel Rio

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Alvinho12
0-200
0-200

101x41x50 Juwel Rio

Bericht door Alvinho12 »

Beste leden,

Sinds een kleine 2 weken heb ik nu een aquarium eindelijk weer staan. Ik ben bezig met het nabootsen van het 'Amazonegebied'. Vooralsnog lukt dit aardig onder de juiste omstandigheden. Filter over turf, 26 graden aquarium. Ik ben alleen nog zoekende naar leuke vissen in mijn 180 liter bak. Hebben jullie enige suggesties? Mijn bak ziet er als volgt uit:

Afbeelding

Misschien is het ook leuk om een kijkje te nemen over het ontstaan van dit project! Heeft een hoop werk ingezeten en reacties zijn altijd welkom!: viewtopic.php?f=28&t=13289

Ik ben het meeste benieuwd naar jullie meningen over de vissen in dit prachtige biotoop!

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: 101x41x50 Juwel Rio

Bericht door Tim »

hallo Alvinho!

het is makkelijk om te weten wat voor vis jij mooi vindt. wat voor gedrag zoek je en wat voor uiterlijk. je kan in onze database zoeken naar vissen die uit zuid Amerika *Amazone gebied komen. http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/ca ... id-amerika

we kunnen wel alle soorten vissen gaan roepen maar het is makkelijker te weten wat je zoekt.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Onderwerp auteur
Alvinho12
0-200
0-200

Bericht door Alvinho12 »

Dag visfanaten!

Hierbij een lijst gemaakt met vissen welke ik mogelijk wil hebben:

2x Agassizi Apistogramma vrouw
1x Agassizi Apistogramma man
10xCarnegiella Marthae (Bijlzalm)
5x Corydoras Juulli
6x Hyphessobrycon Eques (Karperzalm) ?
6x Zwarte fantoomzalm ?
10xPotloodvis ?
2x Farlowella Acus

Waar ik een vraagteken over heb weet ik nog niet zeker welke ik wil hebben. 1 van deze groepen gaat het worden. Wie o wie geeft mij zijn/haar mening over deze samenstelling?

Ik hoor graag van jullie!!

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

goede morgen alvinho,

hierbij geef ik mijn mening en advies over de vissen die je graag wilt hebben.

De Agassizi Apistogramma is geen makkelijke vis deze steld aardig wat eisen aan het water kwaliteit.
ook houden ze van een donkere bak wat veel bij toepassing is bij een amzone biotoop. deze vis is geen beginners vis. maar een harem 1m+2v moet kunnen in jou aquarium. als je goed de water waardes in de gaten houd ph tussen de 4 en de 7 en gh tussen de 0 en 8.

De Carnegiella Marthae kan goed in je aquarium. ik zou wel kiezen tussen de Carnegiella Marthae en de Potloodvissen. het zijn allebij vissen die in de boven laag voorkomen en 2 school is meer als genoeg.

De Corydoras Juulli mogen wel met wat meer soort genoten. ze gaan zich verschuilen als ze met te weinig zitten een groepje van 10 zou mooi zijn.

ook zal ik kiezen voor de Hyphessobrycon Eques of de zwarte fantoom zalm.

bedenk wel de Hyphessobrycon Eques zijn mini piranha's en zijn niet te combineren met rustige vissen.
ik zou voor een groepje van ongeveer 12 zwarte fantoom zalmen gaan.

de Farlowella Acus hoort eigelijk in een aquarium van minimaal 1.20 omdat ze ene lengte van 25 cm kunnen bereiken.

hopelijk heb je hier wat aan.
groetjes tim
'The eye is useless, if the mind is blind'

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Ik zou ervoor kiezen om geen corydoras erbij te zetten, dit gaat niet altijd goed met apistogramma soorten. Verder ga ik volledig mee met wat Tim al aangaf ;)