Aquarium make-over
Re: Aquarium make-over
Ja toen ik ze aan het uitpakken was, was ik wel een beetje teleurgesteld. Maar ik vind deze anubias eigenlijk veel leuker. Alleen dat vastbinden! Dacht ik dat het eindelijk goed zat, maar nu in de bak met water erin is het toch niet helemaal naar wens. Nou ja morgen maar kijken.
De bak ziet er vooral aan de rechterkant nog erg kaal uit, maar de boel moet nog groeien dus ik denk dat dat ook wel goed gaat komen.
De bak ziet er vooral aan de rechterkant nog erg kaal uit, maar de boel moet nog groeien dus ik denk dat dat ook wel goed gaat komen.
FOTO'SSSSSSSSS!!!!!!
Hardscape:
5022
5021
hoe het er nu bij staat:
5023
5026
5024
5025
ik heb hier en daar nog een beetje geschoven. ik laat het nu zo staat, maar ben er nog niet helemaal zeker van. ik wil eerst eens de boel laten groeien en dan kan ik later nog wat aanpassen. De CO2 deed het eerst niet (ik bleek de drukregelaar dichtgedraaid te hebben
) maar gister heb ik hem weer open gedraaid. hopelijk gaan de planten dan ook goed en snel groeien. of nou ja 'hopelijk', toen ik vandaag thuis kwam van werk waren een paar sessiflora plantjes ineens 2x zo groot
. ik wist dat die snel groeide, maar zo snel...
Hardscape:
5022
5021
hoe het er nu bij staat:
5023
5026
5024
5025
ik heb hier en daar nog een beetje geschoven. ik laat het nu zo staat, maar ben er nog niet helemaal zeker van. ik wil eerst eens de boel laten groeien en dan kan ik later nog wat aanpassen. De CO2 deed het eerst niet (ik bleek de drukregelaar dichtgedraaid te hebben
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Leuk!! 
De anubias nana is toch gewoon die wat je besteld hebt? Of had je eigenlijk de bonsai variant willen hebben? (Of haal ik dingen door elkaar en was deze wél goed xD)
De anubias nana is toch gewoon die wat je besteld hebt? Of had je eigenlijk de bonsai variant willen hebben? (Of haal ik dingen door elkaar en was deze wél goed xD)
Ziet er mooi uit Toby!
Je bak lijkt meters diep.
Je bak lijkt meters diep.
Dankje allebei!!!!
Ik had (ten minste dat meende ik wel) de nana petite besteld. Maar ik vond deze opbinden al een enorm schijtwerk, dus als ik nog kleinere plantjes had moeten opbinden vrees ik dat deze heel snel door de kamer heen zouden vliegen.... met het hout er achter aan....
Dat viel mij ook op linda. Toen ik hem net had opgezet en het water erin had gedaan dacht ik echt dat de maanvis mij een verkeerde maat bak mee had gegeven (maar de lichtkap paste er wel op)
. Vind ik zelf ook erg leuk, de ruimte. Ben benieuwd als de vissen erin zitten, maar deze moeten nog even wachten.
Ik ben enorm blij dat ik ben overgestapt op zand. Zo veel lichter en veel natuurlijker. Rechts voor bij het grotje heb ik me toch lopen klungelen met het zand! Dan lag dat hoopje niet goed, toen moest er meer zand uit de grot, toen lag daar weer te veel. Op een gegeven moment dacht ik: toby waar ben je in hemelsnaam mee bezig! Denk eens na! Er komen cory's in! Die laten echt niet alles zo precies liggen en als zij bijvoorbeeld meer of minder zand in de grot willen zorgen ze daar volgens mij zelf wel voor. Dus toen had ik zoiets van ooh ja laat maar.
Maar nog even een vraag. Ben ik de enige die altijd zo'n ontzettende ruzie heeft met vallisneria's
? Ten eerste blijven ze niet zitten, hoe ver je ze er ook in steekt. Niet bij het zand, maar ook niet bij het grind eerst. Dan als ze eindelijk zitten, moet je ze weer omhoog trekken omdat ze niet zo ver in het zand mogen zitten. Jezus christus wat een geëtter. Dan zitten ze eindelijk ongeveer goed, heel voorzichtig je hand eruit halen, vooral niet te wild het water bewegen, en de volgende ochtend drijft er doodleuk een aan het oppervlak. Nu zitten ze er redelijk in, sommige misschien net iets te ver maar ik dacht ze moeten eerst maar eens grotere wortels gaan ontwikkelen. Doe ik nou iets fout of hebben meerdere dat? 
Ik had (ten minste dat meende ik wel) de nana petite besteld. Maar ik vond deze opbinden al een enorm schijtwerk, dus als ik nog kleinere plantjes had moeten opbinden vrees ik dat deze heel snel door de kamer heen zouden vliegen.... met het hout er achter aan....
Dat viel mij ook op linda. Toen ik hem net had opgezet en het water erin had gedaan dacht ik echt dat de maanvis mij een verkeerde maat bak mee had gegeven (maar de lichtkap paste er wel op)
Ik ben enorm blij dat ik ben overgestapt op zand. Zo veel lichter en veel natuurlijker. Rechts voor bij het grotje heb ik me toch lopen klungelen met het zand! Dan lag dat hoopje niet goed, toen moest er meer zand uit de grot, toen lag daar weer te veel. Op een gegeven moment dacht ik: toby waar ben je in hemelsnaam mee bezig! Denk eens na! Er komen cory's in! Die laten echt niet alles zo precies liggen en als zij bijvoorbeeld meer of minder zand in de grot willen zorgen ze daar volgens mij zelf wel voor. Dus toen had ik zoiets van ooh ja laat maar.
Maar nog even een vraag. Ben ik de enige die altijd zo'n ontzettende ruzie heeft met vallisneria's
Laatst gewijzigd door tobyderks op 29 okt 2016 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Ik heb gister in de winkel Anubis nana bonsai gezien, dat is een plant van max 1 cm totaal met bladeren van enkele millimeters. Moest ook direct denken aan al het week om ze op hout te krijgen (ken de struggles, gister ook weer 4 vastgebonden) 
Niet te veel moeite doen met het zamd inderdaad
Ik kan al mijn zand op een hoop gooien, week later licht het perfect recht door de hele bak. Corys houden van verbouwen (ook planten losmaken vinden ze wel eens leuk hier)
Vallisneria doe ik eigenlijk altijd eerst diep in de grond, en zodra ze wortels hebben gemaakt, trek ik ze iets omhoog. Dus je hebt al een goede oplossing gevonden
Niet te veel moeite doen met het zamd inderdaad
Ik kan al mijn zand op een hoop gooien, week later licht het perfect recht door de hele bak. Corys houden van verbouwen (ook planten losmaken vinden ze wel eens leuk hier)
Vallisneria doe ik eigenlijk altijd eerst diep in de grond, en zodra ze wortels hebben gemaakt, trek ik ze iets omhoog. Dus je hebt al een goede oplossing gevonden
Je kunt ook secondelijm gebruiken voor de anubias. Klein dotje lijm, plantje erop, heel even laten drogen en hij kan in het water 
Heb ik ook gedaan in de nano. Werkt perfect. Geen gekluns met draadjes..
Haha, dat met de vallisneria klinkt zo bekend! Ligt niet aan jou Toby, sommige plantjes hebben nagenoeg geen wortels wanneer je ze koopt...
Heb ik ook gedaan in de nano. Werkt perfect. Geen gekluns met draadjes..
Haha, dat met de vallisneria klinkt zo bekend! Ligt niet aan jou Toby, sommige plantjes hebben nagenoeg geen wortels wanneer je ze koopt...
Ooo ja, lijmen.... niet aan gedacht.
Nou ben blij dat het niet aan mij ligt dan!
Het ziet er leuk uit. 
Na een tijdje zal de Vallisneria wel gaan wortelen. Dan zit die gelijk heel stevig vast.
Na een tijdje zal de Vallisneria wel gaan wortelen. Dan zit die gelijk heel stevig vast.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
Thanks! Geduld duslex schreef:Het ziet er leuk uit.
Zoals zo vaak in deze hobby... 
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
tobyderks schreef:Ooo ja, lijmen.... niet aan gedacht.![]()
Voor de volgende keer
Jammer genoeg wel ja.lex schreef:Zoals zo vaak in deze hobby...
Precies linda, volgende keer beter!
Dankje tim!!!