Weet niet of ik dit allemaal in 1 onderwerp kan/mag zetten aangezien het diverse onderwerpen betreft, maar het meeste heeft wel met dit onderwerp van doen.
Vraag 1;
We hebben in het aquarium een stuk hout liggen. Afgelopen week schoongemaakt vanwege de welbekende witte laag schimmel. Nu is deze weer net zo snel terug, alleen niet zo mooi wit als eerst maar een beetje groen bruinig....
Is dit nog steeds onschuldig?

Vraag 2;
We hebben een grind bodem, maar vinden corydoras wel heel leuk. Kan ik mos op de bodem laten groeien zodat t wat baard vriendelijker wordt of moet de ondergrond gewoon echt anders?
Vraag 3;
Een vraag over de planten en uitstroom van de pomp. Het lijkt erop dat de planten beginnen te groeien.... Alleen de planten aan de linkerkant van de bak (pomp zit rechts) blijven klein. Op de foto zie je wat takjes van dezelfde plant bij het hout die groeien, maar de plant zelf is nog hetzelfde.... Nu heb ik absoluut geen groene vingers dus hoop wederom op jullie kennis.

Is er nog ruimte voor een bonusvraagje.....
Bovenop t water ligt een beetje een laagje. Nauwelijks zichtbaar, niet de bekende kaamlaag (ofmisschien eentje in wording) en het water ruikt erg sterk. Beetje de geur die de 2 grote stenen hadden bij het wassen. Kan dit van de stenen komen omdat die nog moeten "wennen" aan het water of is dit gewoon een normaal aquariumluchtje?