Beste allen,
Mijn nieuwe aquarium komt komende week binnen.
Nu ben ik aan het kijken naar wat voor vissen ik straks in de bak wil hebben (Na indraaien).
Nu dacht ik aan:
3 dwergourami's 2 vrouwtjes 1 mannetje (drijfplant Limnobium laevigatum)
10 vuurneons of neontetra
9 corydoras sterbai
Wat vinden jullie?
Ik twijfel zelf tussen de vuurneons en de neontetras, ook over de corydoras sterbai ben ik het nog niet uit.
Het mooiste zou zijn in alle waterlagen een vissoort te hebben.
Mijn voorkeur voor boven blijven de dwergourami's en eigenlijk de neontetra's voor in het midden ze zijn iets kleiner en hebben een mooiere kleur vindt ik persoonlijk.
Alleen ruimen deze vissen ook algen op uit het aquarium of moet er nog een visje bij?
Op de bodem van de bak komt kristal zwart dennerle grind korrelgrootte 1- 2mm
welke vissen voor 143L Aqualantis Fusion 80
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Re: welke vissen voor 143L Aqualantis Fusion 80
Corydoras wensen toch wel zand ipv grind. Voor hun baarddraden en om met hun kieuwen het zand en voedsel te kunnen filteren. Ik raad je wel aan om een kleinere soort te kiezen. Sterbais hebben toch een behoorlijke maat.
Verder ziet het bestand er goed uit. Ik vind neons wat saai qua gedrag tov de vuurtetras, maar beide kunnen gewoon.
Verder ziet het bestand er goed uit. Ik vind neons wat saai qua gedrag tov de vuurtetras, maar beide kunnen gewoon.
Ik kwam inmiddels ook de Rasbora Galaxy tegen.
Alleen had gelezen dat ze onderling wel agressief waren. Daar tegen kan je een groter koppel houden.
Is er een alternatief voor de Cory's als bodemvis zodat je in alle lagen iets hebt.
Met eventueel een losse algen/resteneter.
Alleen had gelezen dat ze onderling wel agressief waren. Daar tegen kan je een groter koppel houden.
Is er een alternatief voor de Cory's als bodemvis zodat je in alle lagen iets hebt.
Met eventueel een losse algen/resteneter.
Als ik uitga van 1 liter water per cm vis dan zou onderstaande het moeten worden:
3 x dwergourami's 2 vrouwtjes 1 mannetje aantal liter water 18
10 x Neontetra’s aantal liter water 50
7 x corydoras Trilineatus aantal liter water 54
Totaal aantal liter water 122
Alleen vindt ik persoonlijke de Rasbora Galaxy ook een mooie vis om te zien, allen ik weet niet welke vis makkelijker te houden is de Neontetra of de Rasbora Galaxy.
Ik had gelezen dat meerdere mensen de Corydoras Trilineatus op fijn grind hadden
3 x dwergourami's 2 vrouwtjes 1 mannetje aantal liter water 18
10 x Neontetra’s aantal liter water 50
7 x corydoras Trilineatus aantal liter water 54
Totaal aantal liter water 122
Alleen vindt ik persoonlijke de Rasbora Galaxy ook een mooie vis om te zien, allen ik weet niet welke vis makkelijker te houden is de Neontetra of de Rasbora Galaxy.
Ik had gelezen dat meerdere mensen de Corydoras Trilineatus op fijn grind hadden
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Mensen houden ze wel eens op grind, maar de vissen zijn er niet blij mee. Eigenlijk hoort geen enkel corydoras soort op grind
pangio kuhlii kunnen wel op grind. Corydoras julii en trilneatus worden heel veel door elkaar verkocht, terwijl het 2 heel verschillende soorten zijn.
Rasboras Galaxy of neons zijn beide hetzelfde qua moeilijkheid, dus je kunt ook van Galaxys kiezen.
Rasboras Galaxy of neons zijn beide hetzelfde qua moeilijkheid, dus je kunt ook van Galaxys kiezen.
Zijn er ook alternatieven voor Neotetra’s niet zijnde tetra's maar wel een schoolvis voor in de middenlaag die tegen 22 graden celcius kunnen.
Rasbora's zijn sterke vissen die wel tegen een stootje kunnen. Ze zijn ook heel vriendelijk. Misschien is dat wat?BDrenth schreef:Zijn er ook alternatieven voor Neotetra’s niet zijnde tetra's maar wel een schoolvis voor in de middenlaag die tegen 22 graden celcius kunnen.
Ik heb zelf de R. Heteromorpha (al vijf jaar)