Vervelend da je niet eerst goed hebt kunnen indraaien. Je kunt het beste de koperzalmen direct wegdoen. Deze horen in een hele grote school, anders worden het moordenaars. Dan heb je direct iets minder belasting voor het water. Guppen horen gehouden te worden met vrouwtjes, anders raken de mannen seksueel te gefrustreerd, met vrouwtjes krijg je wel heel veel jongen, dus het beste kun je die ook wegdoen of over een aantal weken vrouwen toevoegen. De 2 bodemvissen weet ik niet direct welke het zijn, daar kan iemand anders je musschuen mee helpen, maar lijken me geen soort die in 60cm thuishoren. Dit was misschien niet wat je graag wilde horen, maar het bestand wat je erbij hebt gekregen, is niet echt goed.
Aangezien je niet hebt kunnen indraaien, hou het gedrag van de vissen in de gaten. Zodra de vissen sneller ademhalen, lucht gaan happen, hyper rondzwemmen of juist levenloos worden, direct 50% water wisselen. Ik raad je aan om sowieso al 2x per week minimaal 20% te verversen, zodat de waardes niet teveel oplopen.

Het beste haal ook direct neer planten, snelgroeiens. Denk dan waterpest, cabomba enz. De bak mag op het moment grotendeels beplant zijn, die helpen of de waardes onder controle te houden.
In de tussentijd groeit de juiste bacteriecultuur in de bodem en filter. Over 4 weken kun je dan weer vissen toevoegen die in dit soort bakken thuishoren en goed met eljaar overweg kunnen