Mijn bak staat nu (ingericht) sinds vrijdag maar ik zit toch met wat vragen.
Ik heb een pomp maar het snoer is te kort voor het stopcontact en ik heb nog geen verlengsnoer kunnen vinden (zit net in een nieuwe kamer). Ik heb hem 1 keer aan gehad toen ik even een ander verlengsnoer gebruikte en vond hem toch wel wat herrie maken, maar ook de stroming was vrij hard ook al stond hij op zijn zachtst. Er komt een betta in en ik weet dat die niet echt stroming nodig hebben, dus is de pomp noodzakelijk om te gebruiken? Of toch even kijken voor een nieuwe?
Ook vind ik dat de kap onwijs heet wordt als het licht aanstaat, maar toevallig las ik net dat zeeaquarium lampen vaak heel warm worden? Dit is een tweedehands aquarium dat eerst als zeeaquarium gebruikt werd, kan dat de oorzaak zijn? Ik ben sowieso al op zoek naar andere want ik heb nu een witte en blauwe en heb liever alleen wit
Verder heb ik, toen ik het aquarium gehaald had, de bak gelijk gevuld met zand en water. Mijn ouders vonden hem toch in de weg staan (nogmaals, heb dus een nieuwe kamer en nu kon hij pas staan) dus die hebben hem leeggehaald en op de grond gezet in een hoekje en hetzelfde water weer terug gedaan. Ik was te lui om hem leeg te halen
En als laatste, moet je plantenvoeding iedere week geven of alleen tijdens de opstart?
Ik vond het handiger het in 1 topic te plaatsen maar als het handiger is het in de juiste subforums te plaatsen vind ik dat geen probleem