Heb een schooltje van 10 cory s zwemmen waar er 1 wel erg vreemd gedrag vertoond. Schiet al een wilde door de bak heen(meestal naar oppervlakte) en vervolgens gaat ie op z n rug weer naar beneden waar die dan blijft liggen. Meestal na een paar minuten gaat ie zwemmen en dan maakt ie ook een kantel beweging tijdens het zwemmen. Kan verder geen bijzondere dingen aan de vis ontdekken qua uiterlijk.
Iemand enig idee wat m n cory mankeert ?
Vreemd gedrag Corydora Julii
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Re: Vreemd gedrag Corydora Julii
Hier hadden mijn corydoras ook last van. Ik heb al vele mensen gevraagd, maar nergens kan ik een antwoord vinden. Uiteindelijk zijn er meerdere aan overleden, allemaal een voor een. Die wat over zijn gebleven, lijken nergens last van te hebben. Het is heel vreemd, maar een antwoord is blijkbaar niet te vinden. Aangezien mijn andere vissen in de tussentijd stip kregen, heb ik 3 verschillende medicijnen moeten gebruiken. Esha 2000, Exit en costapur. Ook heb ik nog een keer een kuur gedaan met tabletten die waren voor de blauwalgen maar ook bacteriën doodde. Dit heeft verder niet geholpen voor de corys, daar stierven er nog steeds van. Uiteindelijk zijn er 4 overgebleven die nergens last van lijken te hebben en ik heb inmiddels een nieuwe groep toegevoegd, hopen dat die geen gek gedrag gaan vertonen.
Dat is dan afwachten hoe dat bij mij gaat aflopen.
Inmiddels zijn er al 2 dood. Zag vandaag dat er weer 1 vreemd doet. Gaat wel hard zo.
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Hier ook. Mijn paleatus leven nog allemaal, maar er is nog maar 1 delphax over .